معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در هفت ماه ابتدای امسال 100 روز هوای استان ناسالم بود.
کد خبر: ۱۱۳۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹ 31 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان اظهارداشت: برای کاهش آلودگی هوا و رفع مخاطرات مربوط به آن در حوزه‌های مختلف باید این کارگروه در استان تشکیل شود تا دستگاه‌ها وظایفی که برای آن‌ها در قانون هوای پاک مشخص شده است را کنترل و اجرا کنند.

وی افزود: در هفت ماهه اخیر ۱۰۰ روز هوا با کیفیت نامطلوب در استان گزارش شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اتصال گاز از دشتک زابل به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه ابراز امیدواری کرد: هفته دولت آینده گاز از زابل به نهبندان متصل شود.

علیرضا خندان رو، مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی هم اظهارداشت: از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۲۹ درصد در مقایسه با بلندمدت کاهش بارندگی داشته ایم.

وی میانگین بارندگی خراسان جنوبی را ۱۰۹ میلی متر اعلام کرد و ادامه داد: کاهش بارندگی از سال ۷۹ در استان آغاز شده است و نهبندان کمترین میزان بارندگی را در خراسان جنوبی دارد.

به گفته وی بارندگی‌های پاییز امسال نرمال و فراتر از نرمال برای استان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بارندگی استان در زمستان و بهار است گفت: ۶۷ میلی متر میانگین بلندمدت بارندگی در زمستان امسال است.

خندان رو با بیان اینکه انتظار داریم امسال شرایط بهتر باشد افزود: از نیمه آبان تا نیمه آذر انتظار داریم در برخی شهرستان‌ها از جمله حاجی آباد، درمیان و بیرجند بیشتر از نرمال بارندگی را شاهد باشیم.

همچنین انتظار بارش‌های سیلابی هم در استان وجود دارد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار