رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی گفت: تنها منطقه ویژه اقتصادی هستیم که دارای یک قطعه منفصله در مرزاست و دیگر زمینی برای واگذاری در این نقطه از مرز نداریم و به فکر توسعه هستیم.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 21 October 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مرتضی صفدری زاده، رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی امروز در جمع کارکنان این سازمان در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت جمع زیادی از مردم مظلوم فلسطین وابراز همدردی با این مردم اظهارداشت: ما امروز ابراز همدردی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام می‌کنیم چرا که آن‌ها انسان‌هایی هستند که مورد ظلم قرارگرفتند.

رژیم کودک‌کش صهیونیستی هیمنه سستی دارد

وی اسرائیل را غده سرطانی دانست که طی ۷۵ سال گذشته سبب جریحه دار کردن خاطر همه انسان‌های آزاده و آزاد اندیش جهان بوده است افزود: امید است با لطف خدا وائمه اطهار این مصیبت از سر مردم فلسطین مرتفع شود و رژیم کودک کش صهیونیستی که بیشترقدرتش به جای اینکه در میدان باشد در رسانه است و در عمل حرفی برای گفتن ندارد، شرایطی ایجاد شود تا هیمنه ساختگی او که بر همگان ثابت شده است شکست نهایی شامل حالش شود.

صفدری زاده تاکید کرد: برهمه گان ثابت شد که آن گونه که رژیم صهیونیستی با امپراطوری رسانه‌ای خود جولان می‌دهد، در عمل به اندازه‌ای که تبلیغات می‌کند نیست و همواره سست و بسیار آسیب پذیر است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: امید است با رهبری مدبرانه پیشوای مسلمانان جهان حضرت آیه الله خامنه‌ای و بیداری رهبران سایر کشور‌های اسلامی شرایطی مهیا شود تا وعده الهی که همانا پیروزی مستضعفین بر مستکبرین است محقق و به زودی آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل غاصب را شاهد باشیمو

به گفته صفدری زاده تصاویری که از رسانه‌ها از فلسطین پخش می‌شود خاطر همه را آزرده می‌کند ما این ابراز همدردی را رسما اعلام واگر لازم باشد برخود واجب می‌دانیم از هر گونه کمکی در تحقق این مهم کوتاهی نکنیم

مسیر رو به جلوی منطقه ویژه اقتصادی

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به گذشته وحال این سازمان پرداخت وافزود: با نگاه به سیاست‌های منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در گذشته و حال مبرهن است که به لطف خدا آنچه امروز شاهد هستیم منطقه ویژه اقتصادی مسیر خود را پیدا کرده و تیم مدیریتی آن توانسته است به خوبی نقشه راهی که برای خود ترسیم کرده را اجرایی ومحقق سازد.

صفدری زاده با بیان اینکه در این سال‌ها شرکت‌های تابعه و مستقر در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم توانسته اند به خوبی مسیر خود را پیدا کنند و امروز آنچه که شاهد آن هستیم این است که دلسوزی‌ها وتلاش‌ها جواب داده است و سربلند هستیم.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم تدبیر و دلسوزی استاندار خدوم با نگاه ویژه‌ای که به امر توسعه اقتصادی استان دارند و موفق شده اند که هم افزایی هم نوایی را در استان و در دستگاه‌های اجرایی ایجاد کنند افزود: آن گونه که در جای جای خراسان جنوبی شاهد گام‌های توسعه‌ای هستیم و این‌ها دست به دست هم داده اند تا برای استان نقطه قوتی باشند.

همچنین از سوی دیگر سازمان منطقه ویژه اقتصادی هم توانسته شرایطی فراهم کند تا ضمن برطرف کردن نقاطی که در ادوار گذشته همه پتانسیل خود را برای رفع آن‌ها به سبب وجود برخی نگاه‌ها می‌گذاشته، اما امروز صرف توسعه و ایجاد اشتغال و رونق مبادلات تجاری و صنعتی و خدماتی کند.

منطقه ویژه اقتصادی موتور محرک توسعه

این مقام مسوول ادامه داد: امروز همه استان و همه ارگان‌ها و نهاد‌های خراسان جنوبی اعم از اجرایی، اقتصادی، نظارتی و حتی امنیتی دل در گرو توسعه استان گذاشتند و منطقه ویژه اقتصادی را موتور محرک و در واقع مهمترین مرکز اقتصادی برای توسعه استان می‌دانند که این اعتماد هم فرصتی و ایجاد کننده برای ماست تا با رویکرد مناسب و افزایش تلاش‌ها و اقدامات خود بتوانیم بهترین پاسخ را به این نگاه این مثبت بدهیم.

صفدری زاده با تاکید براینکه باید این نکته را همیشه مد نظر خود قرار دهیم که روزمره‌گی، در فضای امروز مطلوب توسعه اقتصادی استان نیست تصریح کرد: هرچند در خود و نگاه شما عزیزان می‌بینیم که حال که در این سال‌ها تا اینجای کار را با موفقیت آمده ایم می‌توانیم نقش موثرتری هم داشته باشیم و هم پای نگاه توسعه اقتصادی استان نقش آفرینی بیشتری کنیم.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح‌هایی که در این سازمان در دست انجام است اشاره کرد و افزود: طرح‌های در دست اقدام طرح‌های بسیار خوبی است هم گزارشاتی که از مدیریت اجرایی دریافت می‌کنیم و هم طی بازدید‌های میدانی که داریم نشان می‌دهد با وجود فضای اقتصادی کشور که مهار تورم است و نقدینگی بی حساب وکتاب در بازار نیست این‌ها می‌تواند دلیل خوبی برای توسعه باشد

منطقه ویژه اقتصادی زبانزد در کشور

صفدری زاده به تحقق شعار صدور مجوز‌ها در۴۸ ساعت اشاره کرد و افزود: اگر روزی شعار دادیم که ظرف ۴۸ ساعت مجوز صادر می‌کنیم، امروز زبانزد شورای عالی مناطق آزاد وویژه اقتصادی و مراکز سرمایه گذاری شده است.

از سوی دیگر حضور سرمایه گذاران ملی در استان و در منطقه ویژه اقتصادی نشان از معرفی خوب پتانسیل‌های منطقه است و بیانگر این است که توانسته ایم خود را به نهاد‌های سرمایه گذاری مطرح کشور معرفی کنیم و این نهاد‌ها برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اقدام کنند.

اتفاقات خوب و نادر در مرز

وی با بیان اینکه میلیارد‌ها تومان سرمایه گذاری می‌شود تا شاهد اتفاق خوب از جمله ایجاد اشتغال باشیم و این بهترین حال خوش است افزود: شرایط خوب و زیرساخت‌های مناسبی در مرز فراهم کرده ایم آن گونه که ما توانسته ایم در حوزه مرز دستاورد‌های خوبی داشته باشیم گواه این مطلب صادرات ۵۰ درصدی کالا از کشور از طریق مرز ماهیرود است که این امربا همت وتلاش همه دستگاه‌ها از جمله گمرک پایانه مرزی ومنطقه ویژه اقتصادی است.

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: ما تنها منطقه ویژه اقتصادی هستیم که دارای یک قطعه منفصله در مرز هستیم که ۱۰۰ هکتار است و دستاورد دیگر این است که دیگر زمینی برای واگذاری در این نقطه از مرز نداریم و به فکر توسعه هستیم.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار