معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی گفت: لازم است روند آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های این استان تسریع شود.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 26 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز دوشنبه در نشست شورای مسکن استان که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهور در شورای عالی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها در زمینه آماده‌سازی سایت‌ها عقب هستیم که باید هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی گفت: در حال حاضر در زمینه ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با مشکل تامین اجتماعی درخصوص دریافت حق بیمه پروانه ساختمانی مواجه هستیم و باید مساله تامین اجتماعی هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود چرا که مردم هفت ماه معطل دریافت پروانه هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نیاز است بانک‌های متولی همراهی بیشتری در پرداخت تسهیلات مسکن داشته باشند تا روند کار‌ها سرعت گیرد.

وی افزود: باید زمین‌های با کاربری مسکونی در حاشیه شهر‌ها شناسایی و به مالکان برای عرضه و ساخت مهلت داده شود در غیر این صورت زمین آن‌ها تغییر کاربری خواهد شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به طراحی ۳۹ سایت نهضت ملی مسکن به متراژ هزار و ۵۴۵ هکتار در استان گفت: طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان جنوبی ۱۵.۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

میرمحمد مودی افزود: تاکنون ۱۰۹ هزار و ۲۵۴ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۹۰۴ نفر تایید نهایی شده‌اند، از این تعداد ۱۹ هزار نفر آورده بالای ۴۰۰ میلیون ریال دارند.

وی گفت: تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن برای ۳۰ هزار و ۲۹ نفر تامین زمین انجام شده و ۱۴ هزار و ۷۴۹ نفر پروانه ساختمانی گرفته‌اند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: هشت هزار و ۸۹۸ واحد مسکونی به مرحله اتمام فونداسیون، ۲ هزار و ۴۰۲ واحد اتمام سفت کاری و ۷۱۶ واحد به صورت کامل تکمیل شده است.

وی عنوان کرد: باید در شهرستان‌های طبس و نهبندان الحاق جدید زمین برای ساخت مسکن داشته باشیم.

مودی با ذکر این نکته که مهمترین مشکل در استان همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات است گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۳۳۱ نفر به پنج بانک عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۶۶ واحد تعیین شعبه شده و از این تعداد برای هفت هزار و ۳۳۳ واحد انعقاد قرارداد با بانک‌ها انجام شده است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار