مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت:از نیمه دوم سال جاری تمامی شرکت های تعاون روستایی در استان پس از حسابرسی آنها اقدامات و عملکرد سالیانه مدیرعامل و هیات مدیره به صورت شفاف در کانال های ایجاد شده برای اعضا اطلاع رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 25 September 2023

شرکت های تعاون روستایی غیر فعال در استان پایش می شوندبه گزارش تابناک ایلام؛ حمیدرضا شکری" روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان، اظهار کرد: نیمه دوم سال جاری تمامی شرکت های تعاون روستایی در استان پس از حسابرسی آنها اقدامات و عملکرد سالیانه مدیرعامل و هیات مدیره به صورت شفاف در کانال های ایجاد شده برای اعضا اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی یادآور شد : ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل تملک سرمایه ای برای تعمیر، مرمت و ایجاد و توسعه فضاهای انبار و هانگار انجام و ۱۰۰ هزار تن محصول کشاورزی خریداری شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام یاداور شد: برای سال ۱۴۰۳ هم مبلغ ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بازسازی، افزایش و توسعه انبارها و تجهیزات تعاون روستایی از محل تملک سرمایه ای تصویب شده است.

وی بیان کرد: تعاون روستایی استان ایلام با نگاه تحول آفرین علاوه بر شاخص های ابلاغی بالادستی، با توجه به بازدیدهای میدانی، نقاط قوت و ضعف شرکت ها و تشکل ها در استان شناسایی کرده است و در این راستا ۵۰ طرح مازاد بر طرح های ابلاغی با هدف افزایش تولید، توسعه و اشتغال طرح های کشاورزی، تصویب و ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها برآورد هزینه شده است.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام با بیان اینکه جهش و افزایش تولید در بخش کشاروزی باید در قالب تعاونی پیگیری شود، گفت: ۸۰ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان تحت نظارت و پوشش ۶۵ شرکت تعاونی تولید با هدف بهینه منابع کشاورزی چون آب، خاک و برق و افزایش راندمان تولید به فعالیت کشاورزی می پردازند.

وی افزود: پنج شرکت زنان روستایی با یک هزار و ۸۲۴ نفر عضو در استان ساماندهی شده که فعالیت های بیمه ای، فروشگاه، گیاه پزشکی و محصولات مختلف خانگی را تولید و عرضه به بازار می کنند.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام ادامه داد: در مجموع کل شرکت های تعاونی و تشکل های تحت نظارت تعاون روستایی ۲۱۶ شرکت با ۵۴ هزار و ۹۵۸ نفر عضو است و ۱۰ نظام صنفی کشاورزی با ۶ هزار و ۲۴۲ نفر عضو نظارت و ساماندهی فعالیت شرکت های تعاون روستایی و تشکل ها را برعهده دارند.

شکری یادآور شد: ۱۲ انجمن خبرگان کشاورزی با ۷۲۰ عضو و تشکل های کشاورزی که شامل خبرگان و نظام صنفی کشاورزی با ۶ هزار و ۹۶۲ نفر هستند که ساماندهی شده اند و در مجموع پنج اتحادیه استانی شامل مرغداران، زنبورداران، دامداران، تولید و تعاون روستایی فعالیت دارد.

وی بیان کرد: در استان ایلام ۹۰ باب انبار و هانگار با ظرفیت ۱۱۱ هزار و ۶۵۰ تن، ۳۶ دستگاه باسکول، ۳۵ مرکز خرید محصولات کشاورزی در استان فعال است و پنج مرکز عرضه محصولات کشاورزی در قالب روستابازارها در سطح استان و ۶۳ غرفه فروش محصولات کشاورزی در پایانه مرزی مهران دایر است.

شکری به فعالیت ۲۷ عامل فروش سوخت به کشاورزان روستاها، سه مورد جایگاه پمپ بنزین و یک مورد جایگاه سی. ان. جی، ۱۶ واحد تکمیلی و تبدیلی، یک ایستگاه روغن کشی زیتون، هشت کارگاه ذرت خشک کنی، پنج واحد بوجاری بذرگندم، یک کشتارگاه نیمه صنعتی، یک واحد انجماد و فرآوری باقلا، سردخانه با ظرفیت ۱۰۰ تن،۲ شعب صندوق ایرانیان در ایلام و دره شهر با هدف حمایت از کشاورزان، ۴۰۰ واحد مرغداری با ۶ میلیون قطعه مرغ در هر دوره اشاره کرد.

وی گفت: در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های زودبازده از جمله پرورش و تولید مرغ و تخم مرغ در قالب شرکت های تعاونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بانک های عامل برای تولید گوشت سفید و ایجاد اشتغالزایی در دستور کار است و شهرستان ملکشاهی با ۲۰۰ مورد طرح بیشترین استقبال داشته و باتوجه به شرایط زیست محیطی و بهداشتی در اماکن مساعد، پرورش مرغ انجام خواهد شد.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام هم یادآور شد: تامین و توزیع ۲۸۹ تن نهاده های دامی و کالاهای اساسی خوراکی، هشت میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر انواع سوخت و ۲ هزار تن آرد بین روستاییان و کشاورزان انجام گرفت.

مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام افزود: امسال در سطح ۳۵ هزار هکتار برای کشت و خرید محصولات استراتژیک به صورت کشت قراردادی ورود کرده که البته اختصاص کشت قراردادی در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان در دستور کار است.

وی بیان کرد: از طریق شرکت های تعاونی تولید امسال برای اولین بار ذرت علوفه ای در سطح ۲ هزار و ۲۵۱ هکتار از طریق کشت قراردادی توسط تعاونی های تولید اجرا شد و در بخش ذرت دانه ای هم تمام نهاده ها اعم از بذر، کود ریز مغذی و سموم به صورت رایگان از طریق اتحادیه تعاونی تولید مرکزی و اتحادیه تولید استان تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار