ومین مینی پالایشگاه هیدروکربن سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی عصر امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ 20 September 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، دومین مینی پالایشگاه هیدروکربن سبک و سنگین در منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی عصر امروز با حضور جمعی از مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

مقدمی، مدیر عامل مینی پالایشگاه پترویاس انرژی پویا در این مراسم اظهارداشت: دومین مینی پالایشگاه هیدروکربن سبک و سنگین با سرمایه گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: در این مرحله اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۰۰ نفر فراهم شد و با بهره برداری و تکمیل فاز دوم برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

به گفته وی این واحد ماهانه ۲۰ میلیون دلار ارز آوری برای خراسان جنوبی دارد.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم خطاب به سرمایه گذار غیربومی این پروژه اظهار داشت: بهترین مکان را برای سرمایه گذاری انتخاب کردید چرا که یکی از شاکله‌های اصلی برای سرمایه گذاری مکان یابی است که شما خراسان جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی را انتخاب کردید و بابت این انتخاب به شما تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه اعداد و ارقام گویای فعالیت‌ها است افزود: ماهانه بیش از ۲ هزار دستگاه نفت کش سنگین در قالب مشتقات نفتی از استان صادر می‌شود.

رویکرد تجدد خواهی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به این که رویکرد تجدد خواهی در خراسان جنوبی رقم خورده است افزود: آنچه در حاکمیت استان رقم خورده است تسهیل سازی فرایند اداری و اجرایی است تا بستر را برای سرمایه گذاری فراهم کند.

اشرفی ادامه داد: در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان خراسان جنوبی هم عهد شدیم تا مرز زمینی استان با دو مرز زمینی دیگری که با کشور افغانستان مبادلات دارند (مرز دوقارون و میلک) برابری داشته باشد و در این هم عهدی خود روان سازی و تسهیلگری را هم مد نظر قرار دادیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در شش ماهه امسال صادراتی که از خراسان جنوبی به کشور افعانستان انجام شد در مقایسه با سال قبل افزایش ۵۵ درصدی دارد تصریح کرد: این رشد نشات گرفته از تحول گرایی و تجدد خواهی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فراهم بودن بستر‌های لازم و پهن بودن فرش قرمز برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان گفت: از همه سرمایه گذاران بومی و غیر بومی تقاضا داریم در امر صادرات محصولات خود به کشور افغانستان نهایت دقت را داشته باشند تا کالایی با کیفیت صادر شود چرا که مرز ماهیرود در خراسان جنوبی مرز خوش نامی است و باید با ارسال کالا‌های با کیفیت خوش نامی آن پابرجا بماند.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار