معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با اداره دولتی که به شرکت دانش‌بنیان وقت ملاقات با مدیر مجموعه را ندهد برخورد خواهد شد و با کسی در این زمینه تعارف نداریم و این مهم جزو خط قرمزهای ماست.
کد خبر: ۱۱۲۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 29 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در جلسه هم‌اندیشی کارآفرینان جوان در حوزه تولید در دانشگاه صنعتی بیرجند با تاکید بر لزوم آموزش و توانمندسازی کارکنان واحد‌های تولیدی، اظهارداشت: توانمندی‌سازی کارکنان واحد‌های تولیدی در موفقیت یک واحد تاثیر بسیاری دارد که در این راستا نیز دانشگاه مبدا تحولات است و مسائل باید از دانشگاه حل شود.

وی با بیان این که هر تولیدی که بر مبنای دانش رقم بخورد پایدار و دائم، رو به توسعه و ترقی خواهد بود افزود: توانمندسازی در حوزه مشاغل خرد و کوچک مقیاس از جنس اقتصاد مردمی و گفتمان دولت است و در همین راستا طی یکسال گذشته بالغ‌بر هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی و کوچک مقیاس در خراسان جنوبی پرداخت شده است.

وی با اشاره به این که بیش از ٩٠٠ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه مشاغل صنعتی بزرگ در استان پرداخت شده، گفت: تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده محصولات استراتژیک استان در اولویت کار‌ها قرار دارد و در همین راستا تاکید خاصی بر شکل‌گیری چرخه ارزش افزوده در سه زمینه محصول استراتژیک، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و بنتونیت استان وجود دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به در حال احداث بودن چندین بازارچه صنایع‌دستی در استان به‌ویژه بازارچه صنایع‌دستی خور، گفت: در‌خور یک بازارچه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با ١٠٠ واحد در دستور احداث قرار دارد.

اشرفی با تاکید بر لزوم آموزش و توانمندسازی کارکنان واحد‌های تولیدی، اظهارداشت: توانمندی‌سازی کارکنان واحد‌های تولیدی در موفقیت یک واحد تاثیر بسزایی دارد که در این راستا نیز دانشگاه مبدا تحولات است و مسائل باید از دانشگاه حل شود.

وی در خصوص گلایه برخی از کارآفرینان در خصوص عدم پاسخگویی کامل از سوی برخی ادارات دولتی به کارآفرینان جوان در حوزه‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: با اداره دولتی که به شرکت دانش‌بنیان وقت ملاقات با مدیر مجموعه را ندهد برخورد خواهد شد و با کسی در این زمینه تعارف نداریم و این مهم جزو خط قرمز‌های ماست.

معاون استاندار خراسان جنوبی همچنین در خصوص عوارض صادراتی محصولات کشاورزی نیز گفت: برخی عوارض صادراتی برای کالا‌های آب‌بر مانند تره بار وضع شده که طبق قوانین با اقلیم و شرایط آبی منطقه منطبق باشد لذا برای خراسان جنوبی هر چه محصول به آب کمتری نیاز داشته باشد عوارض صادراتی آن کمتر خواهد بود.

اشرفی افزود: امسال منابع تسهیلاتی در حوزه it و حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خاص و ویژه است و از طرح‌های دانش‌بنیان نیز حمایت می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار