مدیرکل ارتباطات خراسان جنوبی از راه اندازی ۵ سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در استان خبرداد و گفت: با راه اندازی این سایت ها ۷۰۰ خانوار روستایی دیگر از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷ 12 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از مهر، مصطفی بهی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروزه اتصال به شبکه ملی اطلاعات یکی از الزامات زندگی بشر شده و به همین سبب تلاش می‌شود تا این در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات روستا‌ها نیز از این مزیت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مرداد ماه، با راه اندازی ۵ سایت جدید توسعه شبکه ملی اطلاعات، ۵ روستای استان به این شبکه اتصال یافته‌اند، تصریح کرد: با اتصال این روستا‌ها جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ خانوار از اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان داشت: از این تعداد، سایت‌های فدشک شهرستان خوسف و گلبرگان شهرستان بیرجند، سایت‌های جدیدالاحداث ایرانسلی هستند که مجهز به تکنولوژی نسل ۳،۲ و ۴ همراه، علاوه بر پوشش تلفن همراه، پوشش اینترنت پرسرعت همراه را در این روستا‌ها و روستا‌های رچ، رکات علیا و سفلای شهرستان بیرجند برقرار کرده است.

بهی از برقراری پوشش اینترنتی پرسرعت همراه با ارتقا سایت‌های همراه اول موجود در روستا‌های طارق شهرستان نهبندان، خیرآباد شهرستان درمیان و افکشت شهرستان بیرجند خبر داد.

وی با بیان اینکه اجرای این سایت‌ها از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است، خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای دین منظور بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار