دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ۴۰ متقاضی در چهارمین روز پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲ 11 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی و به نقل از خبرگزاری فارس، موسی سلیمی، دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: ۴۰ متقاضی در چهارمین روز پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۴ نفر آقا و ۶ نفر خانم بودند.

وی افزود: از متقاضیان روز گذشته ۹ نفر دارای مدرک دکتری، ۲۵ نفر کارشناسی ارشد، ۴ نفر کارشناسی و دو نفر حوزوی بودند.

وی گفت: از این تعداد ۱۶ نفر درحوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، ۱۳ نفر در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، ۴ نفر در قاینات و زیرکوه و ۷ نفر در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ثبت نام کردند.

به گفته دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با این تعداد، مجموع متقاضیان در چهار روز گذشته در استان به ۲۰۵ نفر رسید که از مجموع شرکت کنندگان ۱۸۵ نفر آقا و ۲۰ نفر خانم بودند.

سلیمی در خصوص میزان تحصیلات متقاضیان شرکت در انتخابات نیز گفت: ۳۴ نفر دارای مدرک دکترا، ۱۴۰ نفر کارشناسی ارشد، ۱۹ نفر کارشناسی، ۱۱ نفر حوزوی و یک نفر فوق دیپلم هستند.

دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی گفت: تاکنون در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف ۸۷ نفر، در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه ۵۶ نفر، در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه ۳۷ نفر و در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۲۵ نفر ثبت نام کردند.

سلیمی افزود: پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا ۲۲ مرداد از ساعت ۸ تا ۱۸ به صورت اینترنتی با مراجعه به درگاه keshvar.moi.ir و ورود به لینک ثبت‌نام امکان پذیر است و تمدید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی و دبیر ستاد انتخابات استان تصریح کرد: در دوره قبلی در استان به طور کلی ۱۲۷ نفر ثبت نام کرده بودند که آمار‌های امسال نشان دهنده افزایش تعداد متقاضیان است.

سلیمی عنوان کرد: پیش ثبت نام برای راستی آزمایی و صحت سنجی اطلاعات هویتی و علمی افراد است و نتایج نهایی افراد منتخب در این مرحله در زمان ثبت نام نهایی که ۲۷ مهر است مشخص می‌شود.

خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی دارای ۴ کرسی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار