سرپرست فرمانداری کرمانشاه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بر آمادگی دستگاه‌ها برای فصول بارندگی تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱ 16 October 2022

به گزارش تابناک کرمانشاه ابراهیم رحیمی زنگنه در جلسه ستاد هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در آغاز فصول بارندگی باید برای تغییرات محسوس آب و هوایی آماده باشیم.

وی با بیان اینکه اقدامات احتیاطی در ابتدای فصول بارندگی برای آمادگی در برابر تغییرات جوی است بیان کرد: اقدامات احتیاطی در بخش‌های هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی و اطلاع‌رسانی وقوع سبب کاهش مخاطرات خواهد شد و در مواردی همچون اطلاع‌رسانی به کشاورزان و دامداران از بروز خسارت جلوگیری می‌کند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با تأکید بر ضرورت شناسایی مناطق پر ریسک خاطرنشان کرد: در برنامه‌های کاری به این مناطق اولویت داده شود و مواردی همچون تجهیز مکان‌های ارائه خدمات امدادی، استقرار ماشین‌آلات فصول بارندگی همچون خودرو‌های برف‌روبی، یدک‌کش و ... در مناطق مشخص پیش‌بینی شود.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی مقابله با بحران افزود: انجام تمرین‌های شهرستانی متناسب با پیش‌بینی از اوضاع در آمادگی برای مواقع بحرانی تأثیرگذار است تا بتوانیم در ماه‌های پیش رو و براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم.

رحیمی زنگنه بر ممانعت از ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها، پاکسازی و لایروبی نهر‌ها در مناطق مسکونی، ساماندهی مسیل‌ها و رودخانه‌های درون شهری و منتهی به مناطق مسکونی شهری و روستایی، جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی در آبراهه‌ها، بررسی وضعیت پل‌ها، ایمن‌سازی اجزای غیر سازه‌ای مراکز حساس تأکید کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار