رئیس میراث فرهنگی شهرستان:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه به تنوع جاذبه های گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گردشگری مذهبی و تاریخی چندان مورد توجه قرار نگرفته که در تلاش برای معرفی این ظرفیت‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ 28 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، هادی شریفی با اشاره به رواج انواع گردشگری در منطقه اورامانات، اظهارکرد: وجود طبیعت بکر و سرسبز و روستاهایی خاص در این منطقه باعث شده در سالهای گذشته طبیعت گردی و گردشگری روستایی در اورامانات رونق خوبی پیدا کند. 

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه مردم اورامانات هنوز سنت های اصیل خود را حفظ کرده اند، هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن آیین‌ها و آداب و روسوم غنی مردم این منطقه به اورامانات سفر می کنند و از این جهت  گردشگری فرهنگی نیز رواج زیادی در این منطقه پیدا کرده است. 

رئیس میراث فرهنگی پاوه با تاکید براینکه اورامانات کرمانشاه قابلیت های زیاد در انواع گردشگری دارد که تاکنون چندان پررنگ نشده‌اند، گفت: برای نمونه در این منطقه آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مذهبی فراوانی وجود دارد که می‌توانند در کنار سایر انواع گردشگری شهرستان برجسته شوند. 

وی اضافه کرد: تنها در شهرستان پاوه چهار مسجد تاریخی شامل مسجد خضر زنده در شهر پاوه، مسجد روستای شرکان، مسجد شهر نودشه و مسجد روستای گلال مربوط به صدر اسلام وجود دارد که معماری خاصی دارند و به ثبت ملی هم رسیده‌اند و می توانند برای کسانی که به نوع معماری مساجد قدیمی علاقمند هستند، جذاب باشد. 

شریفی تاکید کرد: همچنین در این شهرستان تعدادی قرآن تاریخی در مساجد روستاهای زردویی، دودان، میرعمر و دوخان وجود دارد که به ثبت ملی رسیده اند و در معرض دید گردشگران قرار گرفته اند. 

وی یادآور شد: در داخل پاوه و در محله «پشته‌ای» هم مسجدی روباز با قدمت بیش از ۳۰۰ سال وجود دارد که مردم محله از زمان‌های دور تاکنون نمازهای خود را در فصل گرم در این مسجد و در کنار درخت چنار قدیمی ثبت ملی شده آن اقامه می‌کنند که می تواند جاذبه‌ای زیبا و بی نظیر برای بسیاری از گردشگران باشد. 

به گفته این مسئول، وجود چند امامزاده از جمله امامزاده عبیدالله معروف به کوسه هجیج از دیگر جاذبه های گردشگری مذهبی این شهرستان به شمار می رود. 

رئیس میراث فرهنگی پاوه تصریح کرد: خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در سالهای اخیر بسیار از گردشگران از سراسر ایران پاوه را به عنوان بهشت اکوتوریسم غرب کشور شناخته اند، اما در تلاشیم تا با راه اندازی نهضت گردشگری مذهبی و تاریخی ظرفیت های این شهرستان را نیز در این حوزه‌ها نیز معرفی کنیم. 

وی افزود: به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری مذهبی و تاریخی در این شهرستان تلاش می شود تا آیین های مختلفی همچون آیین رونمایی از لوح های ثبت ملی آنها را برگزار کنیم، کما اینکه در روزهای اخیر نیز لوح ثبتی مسجد تاریخی روستای گلال را طی مراسمی رونمایی کردیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار