معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با سفر روسای بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به این استان، عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به‌صورت نمادین در شهرستان مرزی درمیان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 28 February 2022

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده با بیان این مطلب افزود: سفر ۲ روزه رییس بنیاد مستضعفان به استان خراسان جنوبی که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تاسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) صورت می‌گیرد، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: برنامه‌های سفر رییس بنیاد مستضعفان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و دیدار با آیت الله عبادی آغاز می‌شود و رییس بنیاد مسکن کشور نیز این سفر را همراهی می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به‌صورت پایلوت در شهرستان مرزی درمیان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از این طرح ۵۵۰ واحد است گفت: ۲۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های فاقد مسکن یا دارای مسکن غیرمقاوم در سطح کشور احداث خواهد شد و عملیات اجرایی این طرح در روستای نوغاب شهرستان درمیان آغاز می‌شود.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه درمیان، شهرستان هدف بنیاد علوی در طرح محرومیت‌زدایی است ادامه داد: رییس بنیاد مستضعفان بعد از بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی، طی نشستی با دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان درخصوص راهکارهای شتاب بخشیدن به روند اجرای این پروژه‌ها به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

وی به اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان در سطح شهر بیرجند هم اشاره کرد و گفت: بازدید از این اراضی با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در استان انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در استان به منظور پیگیری وضعیت این واحدها از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی همچنین از برگزاری نشست جمع‌بندی نتایج این سفر خبر داد و افزود: در این نشست که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار می شود، درخصوص توسعه فعالیت‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در استان بحث و رایزنی خواهد شد.

رییس بنیاد مستضعفان قرار است امروز (دوشنبه) به خراسان جنوبی سفر کند و تا فردا در این استان حضور دارد.

درمیان یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی است که بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان براساس امضای تفاهم‌نامه مشترک با استانداری در سال ۹۸، معین محرومیت‌زدایی این شهرستان انتخاب شد.

اقدامات بنیاد علوی در قالب "نهاد پیشرفت آبادانی" در شهرستان درمیان به‌صورت میدانی از سال گذشته آغاز شد و ادامه دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۰ کیلومتری شرق بیرجند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار