معاون استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی از مقاوم سازی ۵۲.۱ درصد خانه های روستایی استان خبر داد که معادل ۵۲ درصد میانگین کشوری است.
کد خبر: ۹۷۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴ 18 July 2021

"فرهادی" با استناد به سرشماری سال ۹۵ تعداد واحدهای مسکونی در هزار و ۷۵۰ آبادی استان را بیش از ۸۸ هزار واحد اعلام و اظهار کرد: ۴۶ هزار و ۲۷۲ واحد روستایی در استان مقاوم‌سازی شده است.
معاون استاندار با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی از سال ۹۸ گفت:
پیرو انعقاد تفاهم‌نامه سازمان برنامه و بودجه کشور برای احداث این واحدها در سال های ۹۸ و ۹۹، ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ۳۰۵  میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده و تاکنون ۸ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.
وی در ادامه از تسهیلات امسال بنیاد مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون هزار و ۴۰۰ فقره با کارمزد ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله ابلاغ شده است.

خانه دار شدن مددجویان

معاون استاندار همچنین به پرداخت ۱۵۸ فقره تسهیلات طی تفاهم‌نامه ای با بهزیستی برای خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۲ معلول اشاره کرد.
به گفته "فرهادی" درخصوص تأمین مسکن ایتام نیز با کمیته امداد امام خمینی(ره) تفاهم نامه ای منعقد شده و علاوه بر تسهیلات بانکی، زمین رایگان و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان پرداخت می شود.
وی از تأمین زمین مناسب برای مسکن طلاب استان نیز خبر داد.

خسارت ۴۳۷۹ خانه در حوادث قهریه

معاون استاندار با اشاره به اینکه از سال ۸۴ تاکنون ۴ هزار و ۳۷۹ واحد در حوادث قهریه مختلف آسیب دیده اند، گفت: این تعداد واحد با اعتبار  ۴۶ میلیارد تومان بازسازی شده اند.
فرهادی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ تعداد ۱۵۸ واحد با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۹ نیز ۹۱ واحد با اعتبار ۴ میلیارد و ۴۰۰ تومان احداث شده است.

چالش بیرجند در طرح ملی مسکن

"فرهادی" درخصوص اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: سهمیه خراسان‌جنوبی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی بوده که از این تعداد هزار و ۶۰۷ واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و هزار و ۳۸۳ واحد نیز برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بوده است.
معاون استاندار ادامه داد: پروژه های طرح اقدام ملی در تمامی شهرهای استان با روند قابل قبولی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: تنها در شهر بیرجند به دلیل اختلاف نظر اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در روند صدور پروانه ساختمانی، کار به کندی پیش می رود که این موضوع از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار