رئیس پلیس فتا استان یزد، همشهریان قبل از هر اقدام نسبت به اصالت پیامک دریافتی اطمینان حاصل کنند.
کد خبر: ۹۷۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 15 June 2021

سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اشاره به روش قدیمی، اما رایج کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک به تلفن‌های همراه اظهار کرد: متاسفانه مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی از هموطنان سوءاستفاده می‌کنند.هشدار پلیس فتا یزد در خصوص ارسال پیامک‌های جعلی
وی ادامه داد: استفاده از جملات و پیام‌های اغوا کننده و جذاب در مناسبت‌های مختلف، پیش نیاز ارسال پیامک جعلی بوده و در ادامه و با جلب اعتماد قربانی از وی کلاهبرداری می‌کنند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: این افراد با بهره بردن از جملاتی از قبیل دریافت عیدانه، دریافت کد قرعه کشی، خرید شارژ‌های ارزان قیمت و ... اعتماد قربانیان را به دست آورده و در مرحله بعد با ارسال کدی تحت عنوان کد رهگیری یا عناوین مشابه، از وی درخواست دارند همان کد را مجدد برای آنان باز ارسال کنند.
رئیس پلیس فتا استان یزد افزود: کد ارسالی، همان کد ورود به اکانت‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی یا رمز ورود به اینترنت بانک و ... می‌باشد که در صورت دسترسی به این کد می‌توان از وی سوءاستفاده کرد.

این مقام انتظامی در توصیه به هموطنان تاکید کرد: مراقب این گونه پیامک‌ها باشید و در صورت عدم اطمینان از ارسال کننده پیام، به هیچ وجه موارد درخواستی را انجام ندهید چرا که ممکن است این کد رمز ورود به اینترنت بانک، رمز ورود به اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی یا حتی رمز ورود به حساب بانکی شما باشد.

رئیس پلیس فتا استان یزد در انتها گفت: پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی، هدایت و ارائه آموزش‌های لازم به هموطنان عزیز می‌باشد؛ لذا در صورت نیاز از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری راهنمایی لازم را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار