جلیل بالایی:
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان کرمانشاه از تایید صلاحیت ٩۶ درصد داوطلبین روستا‌ها خبر داد و گفت: فرصت قانونی اعتراض رد صلاحیت شدگان از سوم خرداد به مدت ۴ روز ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 23 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه جلیل بالایی اظهار کرد: از ۹۰۴۱ داوطلب ثبت نام شده ۸۸۹۸ نفر موفق به تکمیل مدارک شدند که از این تعداد ۸۵۲۸ نفر نظر هیات اجرایی بخش‌ها را جلب و مهر تایید نظارت را دریافت کردند.

دبیر ستاد انتخابات ۱۴۰۰ استان آمار رد شدگان را ۳۰۴ نفر و منصرفین از ادامه مسیر را ۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: ۹۶ درصد از داوطلبین از فیلتر اجرا و نظارت عبور کردند و امروز (دوم خرداد) به صورت محرمانه نتیجه بررسی‌ها توسط بخشداران به داوطلبین ابلاغ می‌شود.

وی فرصت قانونی شکایت برای افراد رد شده را ۴ روز اعلام کرد و از آنان خواست از ۳ خرداد به مدت ۴ روز تا ۶ خرداد شکایات خود را به هیات‌های نظارت شهرستان‌های مستقر در فرمانداری‌ها تحویل و تسلیم کنند.

بالایی با بیان اینکه فرصت قانونی هیات نظارت شهرستان ده روز است، خاطر نشان کرد: در تاریخ ۱۷ خرداد آگهی اسامی نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا منتشر و از تاریخ ۲۰ خرداد تبلیغات یک هفتگی آنان آغاز می‌شود.

وی سیاست مشترک ستاد انتخابات و ستاد کرونا را حفظ جان شهروندان و مشارکت حداکثری دانست و گفت: کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری ایمن و سالم انتخابات در روز اخذ رأی اندیشیده شده است.

مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استان کرمانشاه ادامه داد: تبلیغات باید حداکثری، اما در فضای مجازی باشد و فرمانداران، بخشداران و هیئت‌های نظارت و بازرسی آماده برخورد قانوتی با متخلفین هستند.

دبیر انتخابات ١۴٠٠ استان کرمانشاه تصریح کرد: هر گونه تجمع و اجتماع در ایام تبلیغات در فضای سرپوشیده و مسقف ممنوع است و جلسات تبلیغاتی با اولویت فضای مجازی صرفا در فضا‌های باز و با هماهنگی و اخذ مجوز از فرمانداران ممکن خواهد بود.

وی روند افزایش مشارکت و تشکیل فضای رقابت در سپهر سیاسی استان و کشور را مثبت و صعودی دانست و با ابراز امیدواری گفت: روند با نهایی شدن توافق برجام، آبی شدن وضعیت کرونا، اعلام اسامی نامزد‌های ریاست جمهوری و شروع مناظرات و اعلام برنامه‌ها توسط نامزد‌ها رو به افزایش باشد و با یاری خداوند شاهد خلق حماسه‌ای از جنس مشارکت پر شور مردم در ۲۸ خرداد باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار