مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه در هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکز ثابت انتقال خون وجود ندارد، گفت: تنها درمرکز استان یک مرکز انتقال خون ثابت فعال است.
کد خبر: ۹۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 22 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  فارس،پژمان صالحی‌فر ، سازمان انتقال خون را تنها نهاد متولی تهیه و تأمین خون مورد نیاز بیماران دانست و اظهار داشت: خون، پلاکت، فرآورده‌های خونی برای بیماران بسیار حیاتی هستند و باید در زمان و مکان مناسبی در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکز ثابت انتقال خون وجود ندارد، گفت: تنها در مرکز استان یک مرکز انتقال خون ثابت فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: یک‌سری اقدامات اولیه برای ایجاد مرکز ثابت خونگیری در برخی شهرستان‌ها من‌جمله کنگاور و اسلام‌آباد غرب برای ایجاد مرکز ثابت خونگیری انجام شده که امیدواریم به‌زودی شاهد راه‌اندازی این مراکز در شهرستان‌های استان باشیم.

وی از خیرین استان خواست که کمک به سازمان انتقال خون را مدنظر داشته باشند و گفت: با اضافه شدن یک تخت خونگیری به استان می‌توان جان بیماران زیادی را نجات داد.

اعلام برنامه استقرار گروه سیار خونگیری در شهرستان‌های کرمانشاه

صالحی‌فر با اعلام برنامه خونگیری سیار در شهرستان‌ استان طی خردادماه جاری، گفت: تیم سیار خونگیری در تاریخ دوم و سی‌ام همین ماه در اسلام‌آباد غرب مستقر خواهند شد، همچنین پنجم خردادماه در سنقر، نهم در روانسر و بیست‌وسوم در جوانرود و بیست و ششم هم در کنگاور در خدمت هم‌استانی‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به فعال بودن اتوبوس سیار خونگیری در شهرستان کرمانشاه نیز، افزود: سه‌شنبه هفته جاری این اتوبوس در شرکت زمزم بنا بر درخواست خود شرکت، مستقر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار