مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: 11 میلیارد و 182 میلیون تومان تسهیلات سامانه کارا به اصحاب فرهنگ و هنر آسیب دیده از بیماری کرونا در استان پرداخت شده است. ناصر نبی زاده با بیان این خبر ، عنوان کرد: تسهیلات سامانه کارا از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، طی دو مرحله ثبت نام و پرداخت به اصحاب فرهنگ و هنر استان، انجام شده است.
کد خبر: ۹۶۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 16 May 2021

وی با بیان این که 537 پرونده درخواست تسهیلات با ایجاد اشتغال برای 666 نفر در سامانه کارا ثبت شده است، اضافه کرد: مبلغ درخواستی این پرونده ها بالغ بر 13 میلیارد است که تاکنون 11 میلیارد و 182 میلیون تومان آن پرداخت شده است.
نبی زاده خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با پرداخت این مبلغ توانسته رتبه سوم را در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال در سطح استان کسب کند.
وی با اشاره به این که تسهیلات سامانه کارا تعداد زیادی از مشاغل همچون ناشران، چاپخانه ها ، کتابفروشان ، اهل قلم، موسسات فرهنگی قرآن و عترت، گروه های هنری، آموزشگاه های آزاد و موسسات را پوشش می دهد، ادامه داد: در این سامانه متقاضیان دارای کد کارگاهی و هم متقاصیان فاقد بیمه از تسهیلات 12 درصدی کرونا برخوردار شده اند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: سامانه تحفه نیز برای حمایت از فعالان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با اعطای تسهیلات 4 درصد از صندوق کارآفرینی امید در نظر گرفته شده که از مجموع پرونده های متقاضی در این سامانه از استان، طی دو مرحله به 14 پرونده 510 میلیون تومان تسهیلات اعطا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار