هاشم ولی‌پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته در خراسان جنوبی 950 تن تولید ماهی پیش‌بینی شد که 941 تن محقق شد و از این میزان 600 تن گرم آبی و 341 تن سرد آبی بود
کد خبر: ۹۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 16 September 2015

 هاشم ولی‌پور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: سال گذشته در خراسان جنوبی 950 تن تولید ماهی پیش‌بینی شد که 941 تن محقق شد و از این میزان 600 تن گرم آبی و 341 تن سرد آبی بود.

وی از وجود استخر ذخیره پرورش ماهی در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: تعداد استخرهای پرورش ماهی در استان 560 باب بود که از این تعداد 61 باب سرد آبی و 499 باب گرم آبی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون در راستای پرورش آبزیان در استان 521 نفر در پرورش ماهی مشغول به کار هستند و بیشترین میزان تولید ماهی مربوط به شهرستان قاین به میزان 144 تن است.

ولی‌پور مطلق افزود: میزان سرانه آبزیان در سال 93 به میزان 3.24کیلوگرم به ازای هر نفر در خراسان جنوبی است و پیش بینی تولید انواع ماهی در خراسان جنوبی یک هزار و 24 تن است.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه شیلات و آبزیان اظهار داشت: برای امسال کشت فرا سرزمینی در کشور افغانستان، داده آمایی واحدهای تولیدی، گسترش سیستم‌های پرورش متراکم و فوق متراکم، توسعه فرهنگ تولید و مصرف آبزیان، توسعه آبزی پروری و آب بندان و انجام مطالعات برای پتانسیل سنجی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای افزایش سرانه ماهی در خراسان جنوبی تاکنون برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان ویژه بانوان برگزار شد و ماهیان تولید شده در خراسان جنوبی از نوع سرد آبی، قزل آلا، گرم آبی کپور، معمولی آموز و فیتوفاگ است.

ولی‌پور مطلق افزود: در بخش شیلات و آبزیان به پرورش دهندگان ماهی برای افزایش تولید ماهی در خراسان جنوبی سرمایه در گردش 17 درصد، فنی اعتباری 11 درصد، صندوق توسعه ملی در مناطق محروم 11 درصد و در مناطق برخوردار 15 درصد است.

وی با اشاره به ارزش ماهی‌های تولید شده در خراسان جنوبی گفت: ارزش ماهیان زینتی 20 هزار و 750 میلیون ریال، ماهیان سرد آبی 60 هزار میلیون ریال و ماهیان گرم آبی 34 هزار و 100 میلیو ن ریال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار