سفرهای یک روزه استاندارخراسان جنوبی به شهرستان ها:
حمیدملانوری شمسی در سومین سفر شهرستانی خود بدون حضور رسانه ها به شهرستان بشرویه سفر کرد و از نزدیک پروژه های عمرانی و زیربنایی را بررسی و دستور اتمام هر چه سریعتر آن را داد.
کد خبر: ۹۲۳۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 11 December 2020

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، صبح امروز حمید ملانوری استاندارخراسان جنوبی برای بازدید از طرح‌های عمرانی و زیربنایی بشرویه به این شهرستان سفر کرده است،

پروژه ساماندهی و بهسازی ورودی شهر بشرویه از سمت ده محمد سال ۹۸ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

این پروژه به طول پنج کیلومتر در قالب باند دوم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری آن ۲۰ میلیارد تومان است که در صورت تامین از محل اعتبارات استانی، روند اجرای کار را شتاب می‌بخشد.

استاندار خراسان جنوبی در سفر یک روزه خود به بشرویه با هدف اطلاع از روند اجرای پروژه‌های عمرانی بشرویه به محل ساختمان در دست احداث بیمارستان این شهرستان رفت. 

ساخت بیمارستان جدید به دلیل فضای کم و غیراستاندارد بیمارستان شفا بشرویه سال ۹۰ آغاز شد و این پروژه در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد. 

با راه‌اندازی بخش‌های داخلی، اطفال، زنان، جراحی، دیالیز، آی سی یو، سی سی یو، قلب و اورژانس در این بیمارستان، سطح خدمات درمانی شهرستان بشرویه در ۳۲۰ کیلومتری مرکز استان ارتقا می‌یابد.

همچنین مشکلات استخر شنا بشرویه امروز با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی بررسی شد. 

ملانوری با هدف رصد میدانی و اطلاع از وضعیت استخر شنا بشرویه از این پروژه نیمه تمام بازدید کرد. 

اجرای پروژه استخر شنا بشرویه با مساحت هزار و ۱۰۰ متر مربع در سال ۸۶ آغاز شد و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

استخر شنا یکی از سه پروژه نیمه تمام شهرستان بشرویه است که پس از گذشت حدود ۱۳ سال، همچنان در حال ساخت است.

استاندار خراسان جنوبی از یک واحد پرورش شتر مرغ در بشرویه نیز بازدید کرد. این واحد پرورش شتر مرغ در بشرویه که با روزی ۱۰۰ جوجه کار خود را شروع کرده بود، این روزها موفق به ایجاد چرخه فرآوری کامل صنعت شترمرغ در این شهرستان شده است. 

این واحد پرورش طیور در بهمن ماه ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید و با ظرفیت ۱۵۰ قطعه شتر مرغ مولد و سه هزار و ۵۰۰ قطعه جوجه یک روزه، برای ۲۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی به همراه داشته است. 

پرورش انواع شتر مرغ مولد و گوشتی به صورت سنتی و صنعتی، پرورش، تولید، فروش و توزیع جوجه شتر مرغ و همچنین تولید، فرآوری، بسته‌بندی، عرضه و فروش گوشت شتر مرغ و محصولات تولیدی مرتبط از جمله اقداماتی است که در این واحد پرورش شتر مرغ انجام می‌شود. 

در حال حاضر ۱۵۵ واحد پرورش شتر مرغ در خراسان‌ جنوبی فعال است و بیشترین میزان تولید گوشت شتر مرغ استان، مربوط به شهرستان قاینات است. حدود ۸۰ درصد گوشت شترمرغ به خارج از استان صادر می‌شود و درآمد استان از صادرات گوشت شتر مرغ، سالانه به حدود ۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

استاندار خراسان جنوبی صبح امروز - جمعه - در سومین مقصد شهرستانی به همراه نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و امام جمعه بشرویه و جمعی از مسوولان استان برای بازدید از طرح‌های در دست اجرای بشرویه به این شهرستان سفر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار