معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: روستای باغستان علیا، مرکز دهستان باغستان، از توابع بخش مرکزی فردوس بوده و در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی شهر فردوس واقع شده‌است.
کد خبر: ۸۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 06 September 2015

مرتضی عربی در گفت و گو  با ایسنا ، گفت: این روستا از روستاهای دشتی است که رودخانه فصلی از جنوب روستا عبور می‌کند.

وی افزود: استقرار روستای باغستان علیا در نزدیکی شهر تاریخی تون "فردوس" و روستای بیدسکان که بافت تاریخی با ارزشی دارد و همچنین همجواری آن با سد و امام‌زاده احمد مهویه، بیانگر قدمت کهن آن است.

معاون گردشگریو سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی اظهار کرد: روستای باغستان از گذشته‌های دور دارای باغ‌های سرسبز بوده و به همین دلیل به باغستان معروف شده است.

عربی ادامه داد: روستای باغستان علیا در ناحیه کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متراکمی دارد و در سطح نسبتا همواری استقرار یافته است.

وی افزود: کوچه‌ها و معابر روستا، از درختان سربه فلک کشیده و فراوانی پوشیده شده و به شکل کوچه باغ‌های زیبا درآمده و شکل خانه‌های روستا از نوع معیشت و درآمد اقتصادی خانوار تبعیت می‌کند.

معاون گردشگریو سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: این روستای زیبا به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی اقلیمی معتدل دارد و فراوانی جاذبه‌های گردشگری آن باعث حضور گردشگران بسیاری در منطقه شده که برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های این روستا عبارتند از؛ رودخانه فصلی چهل و ارتفاعات کلات که پیرامون روستا را فرا گرفته است.

عربی افزود: باغ‌های فراوان میوه از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستاست و بازی رنگ‌ها در فصول مختلف چشم اندازهای خیره کننده و سحر انگیزی ایجاد می کند و انسان را به حیرت وا می دارد.

وی یادآور شد: روستاي باغستان با دارا بودن قنات بلده و مناظر زيبا و ديدني در اطراف مسير حركت، آب و باغات متعدد ميوه از جاذبه‌هاي گردشگري وي‍ژه‌اي برخوردار است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار