مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح نکات مهم بهداشتی برای حضور در عزاداری های ماه محرم پرداخت.
کد خبر: ۸۸۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 18 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیر کرمی در آستانه ماه محرم با اشاره به تصویب برخی پروتکل های بهداشتی ویژه برگزاری عزاداری های ماه های محرم و صفر گفت: در این بین عزاداران هم باید همکاری داشته و با رعایت پروتکل ها به برگزاری باشکوه و از طرفی سالم و ایمن عزاداری ها کمک کنند.

وی افزود: اولین نکته مهم برای شرکت در مراسم عزاداری، استفاده از ماسک است و تمام عزاداران باید ماسک همراه داشته باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: در همین راستا هیات ها هم باید ذخیره ماسک داشته باشند تا به معدود افرادی که ماسک همراه ندارند، بدهند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه تصریح کرد: با بیان اینکه عزاداری های امسال باید در محیط باز برگزار شود، از همه افراد خواست تا به محل های عزاداری مسقف نروند.

کرمی افزود: نکته مهم دیگر در این زمینه همراه داشتن زنجیر شخصی است و عزاداران نباید از زنجیر دیگران استفاده کرده و یا زنجیر خود را به دیگری بدهند.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از طبل و سنج در عزاداری ها ممنوع است، چرا که به طور معمول این وسایل دست به دست می شوند و عزاداران باید از همراه بردن این وسایل خودداری کنند.

کرمی همچنین از عزاداران خواست تا اقلام بهداشتی مانند پَد الکلی و یا مواد ضدعفونی کننده دست و... را همراه داشته باشند تا به وقت نیاز از آن استفاده کنند.

وی همچنین توصیه کرد: افراد خوراکی و آب به همراه داشته باشند تا به وقت نیاز بویژه برای کودکان از آن استفاده کنند و از مصرف خوراکی و آب توزیع شده در محل های تجمع جدا خودداری کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افراد سالمند، زنان باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند خواست تا محرم امسال در خانه بمانند و در خانه عزاداری های خود را برگزار کنند.

کرمی در ادامه از ممنوعیت توزیع نذری در محرم امسال خبر داد وافزود: در همین راستا از مردم می خواهیم نذری های خود را به اقلام خشک تغییر داده و این نذری ها را بصورت فردی درب خانه نیازمندان برده و از هرگونه ایجاد تجمع برای توزیع نذری جدا خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار