مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه از گندزدایی و ضدعفونی کردن ۱۰۰ هزار نقطه حساس شهری و روستایی در سطح استان در مدت شیوع بیماری «کرونا» خبر داد.
کد خبر: ۸۴۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 03 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امیر کرمی ، با اشاره به اقدامات گسترده کارشناسان بهداشت محیط در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: بازدید و نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی، سالم سازی و گندزدایی محیط، کنترل آب و... بخشی از وظایف نیروهای بهداشت محیط در بحث شیوع کرونا بوده است.

وی با اشاره به وجود 38 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان، گفت: طی این مدت بیش از 66 هزار مورد بازدید از این مراکز صورت گرفته و عمده تمرکز بر رعایت نکات بهداشتی در صنوف حساسی مانند نانوایی‌ها بوده است.

کرمی از پلمب 2283 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا خبر داد وافزود: این واحدها علی رغم تذکرات داده شده به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به اقدامات انجام شده در بحث گندزدایی و سالم سازی محیط با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون 100 هزار نقطه حساس شهری و روستایی در استان طی مدت شیوع کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی مدت شیوع کرونا، بیش از 10 میلیون لیتر ماده ضدعفونی برای گندزدایی سطوح مختلف در شهرها و روستاها استفاده شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط استان کرمانشاه در بحث کنترل آب نیز از انجام 100 هزار تست کلرسنجی در سطح استان طی مدت شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت پنج هزار نمونه میکروبی آب در سطح استان گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار