سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن پس از ۴۵ ماه در مراسمی با حضورمعاون اداری مالی وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وزیر امور خارجه انگلیس و شمار دیگری از مسئولان و مهمانان دو کشوربه طور رسمی بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷ 26 August 2015
سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن پس از ۴۵ ماه در مراسمی با حضورمعاون اداری مالی وزیر امور خارجه کشورمان و معاون وزیر امور خارجه انگلیس و شمار دیگری از مسئولان و مهمانان دو کشوربه طور رسمی بازگشایی شد.

به گزارش تابناک یزد، در این مراسم که پیش از ظهر دیروز به وقت محلی برگزار شد، علاوه برمهدی دانش یزدی معاون وزیر امورخارجه، مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در انگلیس و همچنین شماری از ایرانیان مقیم حضور داشتند.

وزارت امورخارجه انگلیس نیز در غیاب وزیر امور خارجه این کشور که برای بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به سر می برد، خانم دوورا برونرت معاون وزیر امور خارجه این کشور را به همراه شمار دیگری از مسئولان این وزارتخانه برای شرکت در مراسم بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران  اعزام کرده است.
در این مراسم همچنین ریچارد بیکن رئیس گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران به همراه جمعی از نمایندگان پارلمان انگلیس و همچنین لرد لامونت عضو مجلس اعیان انگلیس، وزیر خزانه داری اسبق و رئیس کنونی اتاق مشترک بازرگانی ایران و انگلیس و جک استراو، وزیر اسبق خارجه حضور یافتند.

محمد حسن حبیب الله زاده که تاکنون به عنوان کاردار غیر مقیم در انگلیس فعالیت می کرد از این پس به عنوان کاردار دائم ایفای نقش خواهد کرد.

چهارشنبه 24 تیر ماه و یک روز پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه پنج بعلاوه یک، فلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان بنا به درخواست شماری از نمایندگان در پارلمان انگلستان حاضر شد و  نتایج این مذاکرات را تشریح کرد.

در این مراسم شماری از نمایندگان مجلس به ویژه اعضای گروه دوستی پارلمانی انگلیس و ایران با اشاره به نتایج مذاکرات،  از وزیر امور خارجه انگلیس  خواستند برای پیشگیری از افزایش  زیان ناشی از نداشتن روابط دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران هر چه سریعتر زمینه بازگشایی سفارتخانه های دو کشور و عادی سازی روابط را فراهم کند.

این نمایندگان با اشاره به اعزام هیئت های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف از جمله رقبای اروپایی به تهران ادامه این وضع را به زیان انگلستان توصیف کردند.

فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز در این جلسه با اشاره به رایزنی های انجام شده با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه مذاکرات هسته ای ، به آنان اطمینان داد پیش از پایان سال جاری میلادی با بازگشایی سفارتخانه های انگلیس و ایران،  روابط میان دو کشور نیز عادی سازی شود.

سفارت انگلیس در تهران هشتم آذر سال 1390 تعطیل  و کارکنان سفارت انگلیس به این کشور فراخوانده شدند ، همزمان وزارت امورخارجه انگلیس در یک ضرب الاجل 48 ساعته از دیپلماتهای ایران در لندن خواست  خاک انگلستان را ترک کنند.



خبرگزار ی صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار