پرویز فتاح در گفتگو با تابناک:
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: تا کنون برای طرح قوطی سازی زمزم در استان ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که ظرفیتی حدود ۱۱۰ هزار بطری در ساعت و در سال حدود ۷۰۰ میلیون قوطی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 26 September 2019

پرویز فتاح در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به تولید قوطی های آلومینیومی در استان همه مردم کرمانشاه می توانند از آن استفاده کنند زیرا این مرکز ظرف چند ماه آینده با حضور کارشناسان داخلی و خارجی افتتاح می شود، همچنین از دامپروری واحد ماهیدشت بازدید که این مرکز شیر مصرفی کارخانه های محلی و استان های همجوار را تولید می کند . تلاش می کنیم تا پایان سال به واحد ۳۰۰۰ راسی تبدیل شود.

فتاح در ادامه خاطر نشان کرد: دامپروری واحد ماهیدشت و کنگاور یک شرکت مشترک و وابسته به هم هستند. و دارای ۵۰۰۰ راس مولد و ۵۰۰۰ راس هم غیر مولد مجموعا ۱۰۰۰۰ راس که روزانه در استان کرمانشاه می توانند حدود ۲۰۰ تن در ظرفیت بالا و تکمیلی شیر تولید کنند و در سال هم به ۶۰ هزار تن می رسد.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال ابراز داشت: این طرح ها می توانند اشتغال بسیار خوبی ایجاد می کند. می دانیم استان کرمانشاه از نظر تامین علوفه هم سرآمد است، و مقدار زیادی از علوفه مصرفی را از خود استان تامین می کنند. طرح ها در این راستا به مجموعه ی کاملی تبدیل می شود و ما مشتاقیم زنجیره را کامل کنیم.

 

فتاح با اشاره به گسترش واحدهای تولیدی اظهار داشت: کارخانه مخلوط و تولید خوراک را در اینجا راه اندازیشده و بخش شیر دوشی که کاملا مدرن است توسعه می یابد و از نظر تکنولوژی در سطح بین المللی قابل رقابت هست، متوسط تولید شیر گاو روزانه در این مرکز 36 کیلو در روز است و راندمان رو به رشدو به 41 تا 42 کیلو در روز خواهد رسید.

 

وی در پایان با اشاره به خروج بنیاد از تصدی گری این واحد ها تصریح کرد: این دو مجموعه را تا پایان سال آینده تکمیل می کنیم و آماده ی واگذاری آنها با نظر استاندار به خود کرمانشاهی ها و بخش خصوصی هستیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار