مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در راستای مقابله با خشک‌سالی و تامین آب مصرفی وحوش در منطقه حفاظت شده سربیشه ـ درمیان اقدامات مثبتی توسط نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان انجام شد.
کد خبر: ۷۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱ 05 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان جنوبی، پرویز آرامنش اظهار داشت: برای مقابله با خشکسالی‌های اخیر و برای تامین آب مصرفی وحوش منطقه حفاظت شده سربیشه ـ درمیان مبلغ 210 میلیون ریال اعتبار خشک‌سالی به درمیان اختصاص داده شد.
وی افزود: ساخت و مرمت تعداد 10 باب آبشخور، لایروبی هفت چشمه، نصب تانکر و احداث یک باب آب‌انبار با اعتبار اختصاص داده شده، ساخته شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی طرح‌های احداث شده در حال بهره‌برداری برای تامین آب وحوش است و امیدواریم که وحوش منطقه با مشکل کم‌آبی مواجه نشوند.
آرامنش از آغاز برنامه سرشماری تابستانه پستانداران و پرندگان حائز اهمیت در استان خبر داد و گفت: بر اساس سنوات گذشته برنامه سرشماری در خراسان جنوبی آغاز شده و تا 5 شهریور در تمام مناطق تحت مدیریت ادامه دارد.
وی افزود: سرشماری پستانداران دوبار در سال (تابستانه و زمستانه) و در مناطق تحت مدیریت این اداره‌کل انجام می‌گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی هدف از این سرشماری را مشخص شدن جمعیت گونه‌های مختلف پستاندار در سطح استان عنوان کرد و گفت: بر اساس این سرشماری‌ها، آمار و اطلاعات دقیقی از پستانداران در اختیار کارشناسان محیط زیست طبیعی قرار می‌گیرد تا بتوانند برنامه‌ریزی دقیقی در راستای حفاظت و حراست از حیات وحش استان انجام دهند.
آرامنش ادامه داد: 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار از گستره استان را مناطق تحت مدیریت این اداره‌کل تشکیل داده که گونه‌های مختلف و متنوع جانوری در آن‌ها زیست می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار