رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه ما مسئول کنترل خروج دام از استان و واردات گوشت برزیلی نیستیم، ابراز کرد: مسئولان این امر باید به فکر کنترل این نابه سامانی‌ها باشند.
کد خبر: ۷۰۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 24 January 2019
اکبر سپهری وفاگفت: افزایش ۴ هزار تومانی قیمت دام زنده موجب گرانی گوشت در روز‌های گذشته شده است.
 
به گزارش تسنیم، سپهری وفا اظهار داشت: هفته گذشته قیمت هرکیلو دام زنده ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان بود، اما در دو سه روز گذشته نرخ هر کیلو دام زنده به ۷۴ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت در قصابی‌ها وابسته به قیمت دام زنده است و قصابان تنها سود قانونی ۸ تا ۱۰ درصدی خود را بر روی گوشت لحاظ کرده و به مردم عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه قصابان همدان با بیان اینکه مردم تمایل به خرید نرمه گوسفندی داشته و رغبتی به خرید گوشت مخلوط ندارند، اظهار داشت: لاشه گوسفند دارای ناخالصی‌های زیادی است که وقتی از گوشت جدا می‌شود قیمت را بالا می‌برد.

سپهری‌وفا افزود: از قصابان خواسته‌ایم گوشت را با قیمت ۷۵ هزار تومان به دست مردم برسانند، اما در واقع این خواسته غیر منطقی است چراکه وقتی قیمت دام زنده ۷۴ هزار تومان است چگونه می‌توان نرمه خالص آن را با قیمت ۷۵ هزار تومان به مردم عرضه کرد.

وی با تاکید بر اینکه از پنج ماه گذشته تاکنون شاهد افزایش قیمت انواع گوشت بوده‌ایم، تصریح کرد: کاهش واردات گوشت برزیلی و افزایش قیمت آن از ۲۴ هزار تومان به ۵۶ هزار تومان موجب شد تا تهیه غذا‌ها به سمت خرید گوشت گرم بروند و همین افزایش تقاضا قیمت گوشت گرم را افزایش داد.

سپهری‌وفا گفت: امروز قیمت هرکیلو گوشت گوساله ۶۰ هزار تومان و گوسفندی نیز ۷۵ هزار تومان اعلام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار