معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان به مهم‌ترین شاخص فعالیت‌های حوزه معاونت داوطلبان استان همدان و اعزام تیم‌های تخصصی داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان به مناطق زلزله زده و محروم اشاره کرد و اظهارداشت: اجرای برنامه‌های مختلف، چون فرشتگان رحمت، طرح همای رحمت، برپایی سفره‌های افطار، طرح ارمغان مهر، طرح نیابت، مراسم گلریزان از شاخص طرح‌هایی بودند که در این معاونت به مرحله اجرا در آمدند.
کد خبر: ۶۹۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷ 26 December 2018
سیلوانا صلح میرزایی گفت: خانه داوطلب پزشکان به منظور جذب، سازماندهی و به کارگیری توان و تخصص پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در فرایند‌های بشردوستانه راه اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، صلح میرزایی با بیان اینکه حضور ۱۴ پزشک متخصص و فوق تخصص به مدت ۲ روز درکرمانشاه، تیم حمایت‌های روانی شادی سازی کودکان در چند نوبت و توزیع سبد‌های عیدانه در مناطق محروم زلزله زده استان کرمانشاه به همت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته است، عنوان کرد: راه اندازی کمپین نذر آب و اعزام کاروان سلامت تخصصی به استان سیستان و بلوچستان و همچنین ارائه خدمات بهداشتی، توزیع پک بهداشتی و سبد‌های غذایی از دیگر خدماتی است که توسط داوطلبان جمعیت هلال احمراستان همدان انجام شده است.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: اهداء و وقف زمین به متراژ ۵ هزارمتر مربع، اهداء ۳۰ کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه و اهداء تجهیزات پزشکی در کنار اعزام ۳۵ کاروان سلامت به مناطق محروم استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف و برپایی ایستگاه‌های سلامت نیز از جمله فعالیت‌های جامعه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان است.

صلح میرزایی به نقش رسانه‌ها در خصوص انگیزه بخشی برای داوطلبان اشاره کرد و گفت: انعکاس مطلوب برنامه‌ها و فعالیت‌های داوطلبانه در رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در شناساندن این نهاد بین المللی عام المنفعه و بشردوستانه و همچنین ایجاد انگیزش در لایه‌های مختلف جامعه به منظور مشارکت اجتماعی دارد.

وی همچنین در ارتباط با جذب و همراهی پزشکان و دیگر نیرو‌های درمانی تاکید کرد: جذب پزشکان داوطلب نیز علاوه بر مراتب عمومی که در بالاتر عنوان شد می‌تواند به طریق دیگری مانند اعلام فراخوان عمومی و مناسبتی، برپایی نمایشگاه‌ها و اعلام آمادگی پزشکان و پیراپزشکان انجام شود.

وی افزود: در همین راستا جمعیت هلال احمر استان همدان قصد دارد خانه داوطلب پزشکان را به منظور جذب، سازماندهی و به کارگیری توان و تخصص پزشکان و پیراپزشکان داوطلب در فرایند‌های خیریه و بشردوستانه، حوادث احتمالی ویا طرح‌های حمایتی و معیشتی خود تشکیل دهد.

صلح میرزایی به مجموعه اقدامات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر در زمینه پدافند غیرعامل اشاره و عنوان کرد: جذب و سازماندهی ۱۵۲ نفر پزشک عمومی و متخصص در قالب تیم‌های داوطلبی واکنش سریع، آموزش و بکارگیری ۳۳۷ نفر پیراپزشک داوطلب از مجموعه اقدامات جمعیت داوطلبان استان در حوزه پدافند غیر عامل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار