اخیرا نمایشگاه بین‌المللی همدان میزبان برندهای مختلف لوازم خانگی بود تا از این طریق تولیدات داخلی در معرض دید تمام اقشار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 30 July 2015

اخیرا نمایشگاه بین‌المللی همدان میزبان برندهای مختلف لوازم خانگی بود تا از این طریق تولیدات داخلی در معرض دید تمام اقشار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاهی که می‌توان مدعی بود بیشترین هدف برگزاری آن شناساندن تولیدات داخلی به مردم بود تا عرضه و فروش! هر چند وجود برندهای مطرح جهانی در این نمایشگاه تولیدات داخلی را تحت‌الشعاع قرار می‌داد اما رقابت را باید از نقطه‌ای آغاز کرد.

با توجه به اینکه بازار مملو از کالاهایی با برندهای مختلف و مطرح بوده و توانسته اعتماد خرید در بین مردم را با سطوح درآمدی مختلف جذب کند اما برپایی نمایشگاه‌های تخصصی کالا که با رویکردی اقتصادی شکل می‌گیرد و هدف اصلی آن ایجاد فضایی رقابتی برای تولیدکنندگان لوازم خانگی با همتایان خارجی خود است، ‌می‌تواند منجر به افزایش سطح کیفیت محصولات آن‌ها همراه با کاهش قیمت شود.

تولیدکنندگان داخلی گویا جای دیگری سیر می‌کنند که از اصل افزایش کیفیت به منظور مشتری‌مداری غافل شده‌اند، قبول داریم ارتقای کیفیت تولیدات داخلی بسیار هزینه‌بر است اما باید به این نکته توجه کنیم یا نباید دست به تولید محصولی زد یا اگر این اتفاق افتاد باید با افتخار این کار انجام شود.

یک کارشناس ارشد اقتصاد معتقد است: خط‌های تولید در بخش لوازم خانگی همچون سایر واحدهای تولیدکننده تحت تاثیر شرایط حاکم بر فضای اقتصادی کشور است.

"محمد پرتو" اظهار کرد: با در نظر گرفتن اتفاقات پارلمانی جدید در کشور همچون تفاهم‌نامه برجام و برداشته شدن تحریم‌ها پیش‌بینی می‌شود اگرچه کاهش قیمت به یک‌باره در هیچ کالا و محصولی اتفاق نیفتد اما زیرساخت‌ها برای کاهش قیمت و افزایش سطح کیفیت تولیدات کالاهای داخلی وجود دارد.

وی افزود: اگر مواد اولیه ارزان‌قیمت به دست تولیدکنندگان برسد قطعا امکان کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: در این میان نکته‌ای که هنوز روزنه امید را در این حوزه روشن نگهداشته شاید این موضوع باشد که با توجه به شرایط موجود در بازار لوازم خانگی امکان افزایش قیمت تولیدات برای تولیدکنندگان داخلی و واردکنندگان لوازم خانگی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان نیز در مورد هدف برگزاری نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی گفت: این نمایشگاه با محوریت پر رنگ دیده شدن تولیدات داخلی برپا شد.

"حسین الماسی" تاکید کرد: 70 درصد شرکت‌کنندگان تولیدکنندگان داخلی و تنها 30 درصد از غرفه‌داران نمایندگان محصولات خارجی بودند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتقای ضریب کیفیت تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه پتانسیل و بستر مناسب برای تولید با کیفیت در بخش لوازم خانگی در داخل کشور وجود دارد بنابراین با فعالیت‌هایی همچون برپایی نمایشگاه‌های تخصصی به دنبال شناساندن این ظرفیت‌ها به عموم مردم هستیم.

"محمدی"، یکی از شهروندان همدانی در حین بازدید از نمایشگاه لوازم خانگی به خبرنگار ایسنا گفت: فضای موجود در نمایشگاه به گونه‌ای بود که بیشترین فضا به محصولات داخلی اختصاص پیدا کرده بود اما به علت کم‌رنگ شدن اعتماد به محصولات داخلی، بازدیدکنندگان تمایلی به خرید نداشتند و به نظرم استقبال چندانی صورت نگرفت.

این شهروند در پاسخ به اینکه شما به عنوان خریدار کدام یک از دو گزینه تولیدات داخلی یا خارجی را انتخاب می‌کنید؟ اظهار کرد: 100درصد نمی‌توان گفت اما با توجه به اینکه لوازم خانگی با برندهای معتبر امتحان خود را پس داده و دارای سطح کیفیت و رضایت بالای مشتری هستند، به‌عنوان خریدار با توجه به کیفیت و خدمات تولیدات داخلی که امروزه در بازار وجود دارد ترجیح می‌دهم از برندهای معتبر خریداری کنم.

وی ادامه داد: اگر لوازم خانگی تولید شده در داخل کشور بتواند نیازهای خرید مشتری را جوابگو باشد و در کنار هزینه مالی برای خانواده‌ها هزینه روانی نداشته باشد، می‌تواند در سبد کالاهای خانواده ایرانی جایگاه خود را به دست آورد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار