سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت:۷۰۰ کیلوگرم گوشت فاسد و ناسالم از یکی از رستوران‌های تاق‌بستان کرمانشاه کشف، ضبط و معدوم سازی شد.
کد خبر: ۶۷۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 27 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان، صیاد غلامی اظهار داشت: این میزان گوشت فاسد در جریان بازدید مشترک اکیپ‌های دامپزشکی، بازرسی اصناف، اجرائیات شهرداری و شبکه بهداشت و درمان از یکی از رستوران‌های تاق‌بستان کرمانشاه کشف و معدوم شد.

وی با بیان اینکه رستوران ها موظفند گوشت را به صورت کشتار روز و گرم تهیه و تحویل مشتری دهند، افزود: پرونده صاحب این رستوران متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در ادامه بازدید از مراکز تهیه، استحصال، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی را از وظایف دامپزشکی ذکر کرد و گفت: در این بازدیدها با هرگونه تخلف بهداشتی برخورد قانونی می‌کنیم.

وی بیان کرد: در برخی از نظارت ها به منظور هم‌افزایی در نظارت‌های بهداشتی این بازرسی‌ها در قالب گشت های مشترک با ادارات مرتبط انجام می شود که در این گشت ها علاوه بر دامپزشکی، شبکه بهداشت، تعزیرات‌حکومتی، شبکه بهداشت، اجرائیات شهرداری، محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها حضور دارند.

غلامی همچنین مقابله با بیماریهای استراتژیک دامی و نظارت بر بهداشت عمومی را از وظایف اصلی دامپزشکی برشمرد و عنوان کرد: در بخش نظارت بر بهداشت عمومی که به صورت مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است، هیچگونه مماشاتی نداریم و با هرگونه تخلف به شدت برخورد می شود.

وی با بیان اینکه هرگونه عرضه گوشت ناسالم و خارج از چرخه کشتار مشمول برخوردهای سخت دامپزشکی و تشکیل پرونده قضایی دارد، افزود: یکی از راه‌های ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو خرید و مصرف گوشت کشتار غیرمجاز است‌.

سرپرست دامپزشکی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه دامپزشکی نیز در تمام ساعات شبانه روز تلاش می کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، بیان کرد: شهروندان هم می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت را با تلفن ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار