سرپرست پلیس راهور خوزستان:
سرپرست پلیس راهور خوزستان با تاکید بر لزوم هوشمندسازی معابر گفت: تاکنون در مقایسه با سال گذشته، میزان تصادفات در استان خوزستان افزایش پیدا نکرده است و برابر با سال گذشته است.
کد خبر: ۶۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 27 August 2018

سرهنگ فرید کریمی‌زاده در جلسه شورای ترافیک خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی موتورسیکلت و تصادفی که این وسیله نقلیه ایجاد می‌کند در دستور کار ما قرار دارد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد عمده تصادفات درون‌شهری را موتورسیکلت و عابر به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: ناجا و پلیس راهوار به طور هفتگی، طرح‌های برخورد با موتورسیکلت‌های خلافکار را در دستور کار قرار داده‌اند.

سرپرست پلیس راهور خوزستان گفت: زمانی کمربند بستن نیز برای مردم سخت بود اما امروز تبدیل به یک فرهنگ شده است. در تصادف موتورسیکلت‌ها عمده ضرباتی که به سوار وارد می‌شود، ضربات به سر و گردن است. استفاده از کلاه می‌تواند در آمارها تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. مردم از موتورسیکلت برای رفت و آمدهای درون ‎ شهری و کوتاه استفاده می‌کنند. یک موتورسیکلت می‌تواند تا حدود 120 کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد. اگر حداکثر سرعت را مثلا 40 کیلومتر در ساعت تعیین کنیم، می‌توانیم آمار تصادفات را کاهش دهیم.

کریمی‌زاده خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها به نوعی می‌توانند در حوزه ساماندهی موتورسیکلت‌سواران به ما کمک کنند. انتظار نداشته باشید تنها پلیس این کار را انجام دهد. ادارات می‌توانند برای کارمندان خود از سیاست‌های تشویقی استفاده کنند.

وی افزود: اغلب موتورسیکلت‌سواران را جوانانی شامل می‌شوند که برای تخلیه هیجانات خود در معابر خودنمایی می‌کنند. اگر پیست موتورسیکلت با استانداردهای لازم در تمام شهرها در نظر گرفته شود، در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم و مورتوسیکلت‌سواران را مجاب می‌کنیم در این پیست‌ها حضور پیدا کنند.

سرپرست پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با تاکسیرانی، آموزش پیک موتوری‌ها و موتورهای حمل بار و کالا نیز در دستور کار ما قرار دارد.

کریمی‌زاده خاطرنشان کرد: پلیس راهور خوزستان در سال 96 از نظر کاهش آمار تصادفات رتبه اول کشوری را کسب کرد. در طرح نوروزی نیز در حوزه کاهش تصادفات رتبه اول را کسب کردیم. تاکنون در مقایسه با سال گذشته، میزان تصادفات در استان خوزستان افزایش پیدا نکرده است و برابر با سال گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم سفرها و حجم خودروها در خوزستان اصرار داریم که هوشمندسازی معابر در استان خوزستان انجام شود و به صورت یک برنامه مدون دیده شود.

سرپرست پلیس راهور خوزستان گفت: در آمار تصادفات پنج ماهه اخیر، میزان تصادفات در بهبهان افزایش داشته‌ است. در ماهشهر و مسجدسلیمان نیز میزان فوتی‌های تصادفات افزایش داشته است.

وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها حتی یک دوربین کنترلی نیز وجود ندارد. باید توان و ظرفیت خود را متمرکز کنیم تا بتوانیم به شاخص‌های مناسب دست یابیم. هوشمندسازی معابر و راه‌اندازی مراکز مانیتورینگ در سطح استان خوزستان می‌تواند بسیار به ما کمک کند.

کریمی‌زاده در خصوص بازگشایی مدارس اظهار کرد: در مهرماه تلاش می‌کنیم که همه همکاران ستادی نیز در سطح شهر به کار گرفته شوند.تا بتوانیم معابر بیشتری را برای کاهش ترافیک پوشش دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار