معاون امور بهبودات دامی جهاد کشاورزی ایلام؛
معاون امور بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با توجه به مشکلات مالی مالک فعلی این کشتارگاه و رغبت نداشتن وی برای فعالیت در این واحد صنعتی، با موافقت استاندار ایلام تسهیلات ارزان قیمت با سود بانکی اندک در اختیار اتحادیه مرغداران قرار گرفته و روند تغییر مالکیت آن در حال انجام است.
کد خبر: ۶۳۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 24 July 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی شیرخانی  اظهار داشت: با موافقت استاندار ایلام مقرر شد از محل اعتبارات و تسهیلات طرح انتقال توسعه روستایی و عشایری 90 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید و تغییر مالکیت کشتارگاه سپیدمرغ مانشت در اختیار هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان ایلام قرار بگیرد.

معاون امور بهبودات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: 50 میلیارد ریال با کارمزد 10 درصد با هدف سرمایه در گردش و 40 میلیارد ریال با سود 6 تا هشت درصد برای ایجاد خط 2 در این کشتارگاه مصوب و تخصیص یافته است.

شیرخانی اضافه کرد: این اعتبار از طریق ثبت نام اتحادیه مرغداران در سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آنها قابل پرداخت است.

به گفته معاون جهاد کشاورزی ایلام با تزریق اعتبار و راه اندازی خط 2 در این کشتارگاه تمام پسماند، احما و احشا و خونابه طیور ذبح شده با فشار بالا (واکیومی) پرس، بسته بندی و صادر می شود، همچنین با احداث خط 2 مرغ های کشتار شده قابلیت انجماد به مدت یک سال را برای عرضه به بازار مصرف دارد.

وی افزود: این کشتارگاه در حال حاضر دارای خط یک کشتار است و احما و احشای آن به صورت مجزا بسته بندی و به بازار فروش و مصرف عرضه می شود.

شیرخانی توضیح داد: با راه اندازی خط 2 کشتارگاه مدفوع طیور به صورت کود، خونابه در قالب پودر خون، پودر پر، پودر گوشت و احما و احشای ضایعاتی و غیر قابل مصرف، ساق پا با فشار بالا بسته بندی و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار