مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: گسترش فرهنگ پهلوانی و جوانمردی در جامعه و بین جوانان در عرصه ورزش در گرو توجه به ورزش باستانی است که باید با همراهی خیران در استان انجام شود.
کد خبر: ۶۲۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 03 July 2018

مسعود شریعتی روز دوشنبه در دیدار با یادگار سومین شهید محراب آیت الله صدوقی (ره) افزود: ورزش پهلوانی و باستانی پیشانی تمام رشته های ورزشی است و باید این رشته به عنوان الگو معرفی و گسترش یابد.
وی ادامه داد: ورزش باستانی را باید با فرهنگ سازی و جلب همکاری بخش خصوصی و خیران به میان مردم برد و در تمام استان صدای ضرب مرشد را شنید که قطعا برای انجام آن همه مسوول هستند.
این مسوول تصریح کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در این رشته معنوی و فرهنگی در استان وجود دارد و باید از هر اقدامی برای شناساندن یزد به عنوان پایتخت پهلوانی کشور بهره گرفت.
شریعتی با بیان اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه ای با دین و نام و یاد خدا شروع و در راستای ولایت با ذکر اهل بیت (ع) ادامه پیدا می کند به اهمیت گسترش آن در جامعه و بین جوانان تاکید نمود.
همچنین یادگار بیت آیت الله شهید صدوقی (ره) گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای برای دیگر ورزش ها نیز باید الگو قرار گیرد و جوانان و ورزشکاران در میدان های مختلف جوانمردی خود را نشان دهند .
حجت الاسلام محمد صدوقی افزود: ترویج ورزش پهلوانی در جامعه می‌تواند فرهنگ و مدنیت را در میان مردم مرفی کند و در اصل این ورزش وظیفه نهادینه کردن تواضع، اخلاص، ایمان و تمام نیکی‌ها در وجود انسان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار