به گفته مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی
مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: ۲۷۴ طرح اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی در بین مددجویان تحت حمایت طی سه‌ماه سال ۹۷ اجرا شده است.
کد خبر: ۶۲۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 02 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: رضا سلم‌آبادی گفت اعتبارات اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۰درصدی دارد.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه در سه‌ماهه سال ۹۷ کمیته امداد ۲۷۴طرح اشتغال‌زایی و مشاغل خانگی را در بین مددجویان تحت حمایت اجرا کرده ایم، بیان کرد: از این تعداد ۱۷۳ طرح از منابع بانکی و ۱۰۱ طرح از منابع امداد و سایر منابع پرداخت‌شده است.

 

سلم‌آبادی ادامه داد: از این تعداد طرح اجراشده  تعداد ۱۰۷ طرح توسط بانوان بااعتبار یک میلیارد و ۳۲۴ میلیون  و تعداد ۱۶۷ طرح نیز توسط آقایان بااعتبار سه میلیارد و ۲۵۷ میلیون تومان در خراسان جنوبی اجراشده است

 

وی با اشاره به اینکه ۱۷۲ طرح در روستاها و تعداد ۱۰۲ طرح در شهر اجراشده است. افزود: اعتبار در نظر گرفته‌شده در راستای اشتغال‌زایی در کمیته امداد خراسان جنوبی در سال جاری ۱۰۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: همچنین در سال گذشته در سال گذشته دو هزار و ۸۷۱ فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شد.

 

سلم‌آبادی اظهار کرد:  همچنین در سال ۹۶ در راستای توانمندسازی خانواده‌ها تحت حمایت ۷۹ خودروی نیسان با اعتبار دو میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان به مددجویان کمیته امداد خراسان جنوبی واگذار شد.

 

وی بیان کرد: این ۷۹ خودروی نیسان با اولویت توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی تحویل داده‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان یکی از اهداف کمیته امداد است، گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده به مددجویان در راستای تحویل این خودروها  با بازپرداخت پنج‌ساله و با سهولت در اخذ ضامن به متقاضیان صورت گرفته است.

 

سلم‌آبادی اظهار کرد: از ۷۹ خودروی واگذارشده به مددجویان تحت حمایت، ۷۰ خودرو دوگانه‌سوز، ۷ خودرو پادرا و دو خودرو بنزینی بوده است.

 

وی بیان کرد: همچنین  ۵۷ فرصت شغلی از طریق ایجاد پنل‌های خورشیدی با همکاری شرکت برق منطقه‌ای  خراسان‌جنوبی باهدف کمک به معیشت خانوارهای تحت حمایت و توانمندسازی آنان فراهم‌شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی یادآور شد: برای راه‌اندازی این پنل‌های خورشیدی برای هر خانوار مددجو که شرایط لازم را داشته‌اند مبلغ ۱۵ میلیون تومان از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و ۱۰ میلیون تومان از محل تسهیلات و منابع داخلی کمیته امداد پرداخت‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار