کد خبر: ۵۷۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 15 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از همشهری آنلاین:
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان، معیّت و همراهی پروردگار را وعده‌ای قطعی، اطمینان‌بخش و نشاط‌آفرین برای جبهه‌ی حق خواندند و با اشاره به آینده‌ی روشن ایران عزیز تأکید کردند:
شرط تحقق این وعده‌ی مسلم الهی، ادای وظایف علما، مسئولان نظام و دستگاه‌های آموزشی و تبلیغاتی در تربیت ایمانی جامعه و پایبندی عملی آن‌ها به تقوا، پرهیز از اشرافی‌گری و کار و تلاش و پایداری است.
ایشان با یادآوری حساسیت سیاسی بسیار بالا و جایگاه فوق‌العاده‌ی مجلس خبرگان افزودند: این مجلس درعین‌حال، جنبه‌ی علمایی برجسته‌ای دارد و در واقع مظهر زنده‌ی آمیختگی دین و سیاست است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مبارزه‌ی سخت و جنگ دشوار سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ایران با هجوم همه‌جانبه‌ی دشمنان گفتند: البته کسانی به این وضع معترضند و فکر می‌کنند جمهوری اسلامی این جنگ را شروع کرده است اما این تصور، نوعی غفلت است چرا که نفس وجود جمهوری اسلامی و حکومت دینی، و آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی از جمله توحید، عدالت اجتماعی، مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم، دشمنان دین را به جنگ و هجوم می‌کشاند همچنان‌که به استناد آیات مکرر قرآن، جبهه‌ی حق در تمام طول تاریخ همواره در معرض تهاجم جبهه‌ی باطل بوده است.
رهبر انقلاب نکته‌ی مهم در رویارویی مستمر حق و باطل را وعده‌ی حتمی پروردگار مبنی بر پیروزی جبهه‌ی حق خواندند و افزودند: تحقق این وعده البته مشروط به پایبندی اهل ایمان به شروطی نظیر نیت صادق، صبر، بصیرت، همت و پایداری است که با رعایت این شروط، تحقق این وعده، جزو سنت‌های قطعی و تجدیدناپذیر الهی است.
ایشان تعابیر مکرر و مختلف قرآن مجید مبنی بر معیت و همراهی و حمایت پروردگار از جبهه‌ی حق را بسیار مهم، عمیقاً آرامش‌بخش و از امیدبخش‌ترین آیات برشمردند و افزودند: پیامبران و اولیاء الهی با ایمان به وعده‌ی الهی و پایبندی به شروط تحقق آن، این وعده را در مقاطع مختلف تاریخ به واقعیت تبدیل کردند، همچنان‌که در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز ما شاهد این معیت و حمایت خداوند بودیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ایمان، تقوا، صبر و احسان را از جمله شروط همراهی و پشتیبانی قادر متعال خواندند و تأکید کردند: مسئولان، علما، کسانی که سخنانشان در منبرها و تریبون‌های دیگر شنونده دارد و دستگاه‌های عظیمی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی و به‌ویژه صداوسیما باید با برنامه‌ریزی و تمرکز لازم، به وظایف خود در تحقق شروط وعده‌ی همراهی پروردگار یعنی «تربیت ایمانی، تقوایی و احسانی» جامعه عمل کنند.
ایشان، ایستادگی و توفیقات کشور در مقابله با هجوم جبهه‌ی عظیم سیاسی، مالی، نظامی، امنیتی و فرهنگی آمریکا و صهیونیسم را ناشی از برکت وجود ایمان و تقوا در قشر عظیمی از مردم و جوانان دانستند و افزودند: فداکاری‌های مردم، رویش‌های جدید و امثال حججی‌ها، تا حد زیادی عنایت و حمایت پروردگار را جلب کرده است که برای توسعه‌ی دایره‌ی رحمت و پشتیبانی خداوند، باید تربیت ایمانی جامعه را ارتقا داد.
رهبر انقلاب اسلامی درعین‌حال، «عمل» مسئولان و علما از جمله نمایندگان مجلس خبرگان را دارای تأثیری بیشتر از تبلیغ زبانی برشمردند و خاطرنشان کردند: پرهیز از دنیاپرستی و اشرافی‌گری و کار و تلاش سخت مسئولان و علما -حتی اگر جلوی چشم مردم نباشد- موجب جلب رحمت الهی و تأثیرگذاری بیشتر در مردم می‌شود و مردم نیز هنگامی که در حرف و عمل ما تناقض نبینند ایمانشان قوی‌تر خواهد شد و با اطمینان بیشتر در صراط مستقیم حرکت خواهند کرد.
ایشان عامل بودن و هدایت عملی مردم را از علل موفقیت معجزه‌آسای امام خمینی (رحمةالله‌علیه) برشمردند و تأکید کردند: تحقق این نکات موجب معیت و همراهی خداوند کریم خواهد شد و وقتی از معیت پروردگار برخوردار شدیم با قدرت‌های زورگو نیز شجاعانه و درعین‌حال هوشمندانه و کارآمد برخورد خواهیم کرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندیِ مبتنی بر اطلاعات دقیق از حضور رویش‌های جدید و نسل جوان و امیدبخش در همه‌ی عرصه‌ها افزودند: مجموعه‌ی عظیمی از جوانان مؤمن و فعال که امام و دفاع مقدس را هم ندیده‌اند با استحکام و اعتقاد عمیق، اهداف انقلاب را پیگیری می‌کنند.
ایشان افزودند: یک حرکت جوانانه و پرتلاش و پرنشاط در کشور وجود دارد که اعتقاد بنده به آینده‌ای به‌مراتب بهتر از امروز را برای ایران، مستحکم‌تر از همیشه کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار