مدیرکل اقتصاد و دارایی کرمانشاه گفت: تاکنون ۱۸۶ میلیارد تومان تسهیلات از طرف ۲۱ شرکت بیمه‌ای به زلزله‌زدگان استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۶۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 08 February 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی محمدی با بیان اینکه تاکنون ۱۸۶ میلیارد تومان از طرف شرکت‌هایبیمه‌ای برای ۱۹ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده دریافت تسهیلات در استان کرمانشاه تشکیل شده است اظهار داشت: به ۱۷ هزار و ۱۱۴ فقره پرونده تاکنون تسهیلات پرداخت شده و مابقیپرونده‌ها در دست بررسی است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز به محض ابلاغ بنیاد مسکن به مابقی متقاضیان پرداخت خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه آمار مانده کل سپرده‌های مردم نزد بانک‌های استان تا پایان آذرماه امسال ۱۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان است عنوان کرد: همچنین آمار مانده کل تسهیلات در نظامبانکی استان تا پایان آذرمانه ۹۶، ۱۰ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان کرمانشاه تا پایان تیرماه ۹۶ با کسر سپرده قانونی ۸۵ درصد بوده است بیان کرد: حق بیمه تولیدی استان تا پایان دی ماه امسال

۲۷۱ میلیارد تومان و خسارت پرداختی در ۱۰ ماهه امسال ۲۳۳ میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از حق بیمه تولیدی استان متعلق به بیمه ایران بوده است افزود: نسبت سایر بیمه‌ها نیز ۵۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه نسبت خسارت بیمه تولیدی استان در ۱۰ ماهه نخست امسال ۸۵ درصد بوده است بیان کرد: ۶۵ درصد از این خسارت‌ها را بیمه ایران و ۳۵ درصد مابقی را سایر بیمه‌هاپرداخت کرده است.

محمدی با بیان اینکه ۸۳ میلیارد تومان از طرف شرکت‌های بیمه به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه پرداخت شده است بیان کرد: تعداد متقاضیان دریافت خسارت در مناطق زلزله‌زده ۴۰

هزار و ۱۱۹ پرونده است که تاکنون برای ۳۶ هزار و ۳۵۰ متقاضی پرونده تشکیل شده و مبلغ خسارتی که به این تعداد پرونده‌ها تعلق گرفته ۸۳ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان درآمد مالیات کسب شده امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در ۱۰ ماهه نخست با ۱۷ درصد رشد منفی روبرو بوده است گفت: سهم استان کرمانشاهاز درآمد‌های عمومی کشور تقریبا ۳۵ صدم درصد است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه از درآمد‌های استان‌های کشور هفت دهم درصد بوده است بیان کرد: مهمترین درآمد‌های استان شامل درآمدمالیاتی و سایر درآمد‌های غیرمالیاتی است که میزان سهم درآمد‌های مالیاتی از کل درآمد‌ها ۸۵ درصد و سهممابقی درآمد‌ها ۱۵ درصد است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون تعیین خسارت موضوع ماده ۱۶۵ قانون مالیاتی مستقیم گفت: در مناطق زلزله‌زده در صورت خسارت زیر ۵۰ درصد از درآمد مشمول مالیات فرد کاسته ‌می‌شود و در صورت خسارت بالای ۵۰ درصد مالیات افراد زلزله‌زده بخشوده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه ارزش بورس سهام معامله شده در ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است بیان کرد: میزان صادرات در گمرکات استان در ۱۰ ماه نخست امسالیک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار و ارزش صادرات از گمرکات استان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵ درصد رشد مثبت داشته است.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات از مرز‌های استان در ۱۰ ماهه نخست سال ۳۰ میلیون دلار بوده است گفت: در ۱۰ ماهه امسال جمعا ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اموال منقول وغیرمنقول تملیکی در این سازمان فروخته شده است و پول آن نیز به خزانه عمومی دولت واریز شده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار