بسیج سازندگی استان‌های اصفهان و و زنجان به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور دارند و خدمات مختلفی از جمله تامین کانکس و نیازمندی‌های ساکنان این مناطق را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۵۳۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 09 December 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس ، بسیج سازندگی استان اصفهان اقدام به کمک‌رسانی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کرده است و تاکنون 60 کانکس از محل کمک‌های مردمی به جای واحدهای مسکونی کاملاً ویران شده، نصب و راه‌اندازی شده است.

حدود 200 سرویس بهداشتی و حمام از خانه‌های مردم راه‌اندازی و به‌سازی شده است و چادرهای اسکان اضطراری شماره‌بندی شده و روزانه سرکشی می‌شود و بسته اقلام تغدیه، مواد بهداشتی و لوازم گرمایشی ارائه می‌شود.

یک‌هزار و 200 واحد مسکونی براساس تفاهم‌نامه بسیج سازندگی کشور با سازمان بهزیستی، در بخش اسکان موقت ساخته می‌شود که بسیج سازندگی استان اصفهان تقاضای ساخت 110 واحد را ارائه کرده است.

بسیج سازندگی استان زنجان نیز در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اقدام به اجرای بازسازی و احداث منازل 6 روستا جمعاً به میزان 384 خانوار کرده است.

کمک‌رسانی به‌صورت شبانه‌روزی در مناطق زلزله‌زده، اخذ اطلاعات در مورد نیازمندی‌ها و آسیب‌دیدگی افراد ساکن در روستاها و توزیع 12 هزار لیتر نفت سفید در بین اهالی منطقه زلزله‌زده توسط بسیج سازندگی استان زنجان نیز انجام پذیرفته است.

حضور گروه‌های جهادی طلاب در منطقه، ارائه خدمات عمرانی و پزشکی، استقرار آشپزخانه سیار و تهیه روزانه 2 هزار غذای گرم و جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط فرماندهان پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج به‌طور خودجوش از دیگر اقداماتی است که توسط بسیج سازندگی استان زنجان برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه انجام شده است.

براساس گزارش فارس، برخی از بسیجیان‌ با نیسان‌ و وانت شخصی خودشان وسایل را به استان‌ کرمانشاه منتقل کردند و همواره خدمت‌رسانی نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج استمرار دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار