رئیس اداره آموزش‌وپرورش ابرکوه در مراسم زنگ ایثار و شهادت مدرسه صدرا ضمن انتقاد از ضعف قانون در نظارت بر فضاهای مجازی، گفت: مسئولین کشور نمی‌خواهند به داد کودکان، نوجوانان و جوانان این کشور برسند.
کد خبر: ۵۱۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 31 October 2017
به گزارش تابناک یزد،به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی، زنگ ایثار و شهادت در مدرسه دخترانه علوم و معارف صدرا توسط مسلم روحی پناه رئیس اداره آموزش و پروش شهرستان نواخته شد.

روحی پناه در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، اظهار کرد: شعار امسالِ هفته بسیج دانش‌آموزی، «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» است که دانش‌آموزان باید در این مقطع ویژگی‌های انقلابی در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، نه اینکه فقط با شعار انقلابی بودن را فریاد بزنند.

وی با اشاره به این سخن که دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: امروز جنگ ادامه دارد اما نوع تاکتیک دشمن و دفاع تغییر کرده است، زیرا در مخیّله ترامپ و دیگر کشور هم نمی‌گذرد که با ایران وارد جنگ نظامی شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش ابرکوه خاطرنشان کرد: دنیا فهمیده است روزی که ایران امکانات، تجهیزات و نیروی نظامی کافی نداشت، 8 سال در برابر تمام جهان مقاومت کرد و همه مردم از جوان 13 ساله تا پیرمرد 90 ساله اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک وطنشان به دست بیگانه بیفتد، چه برسد به امروز که توان دفاعی مطلوبی دارد.

روحی پناه اذعان کرد: دشمن هر از گاهی به گزینه‌های روی میز خود اشاره می‌کند با این تصور غلط که ایران وحشت کرده و سیاست‌های کلی خود را تغییر می‌دهد اما واقعیت این است که آنان از گزینه‌های زیر میز خود که سال‌هاست با آن وارد جنگ ایرانیان شده‌اند سخنی به میان نمی‌آورند. دشمن مخفیانه جنگ فرهنگی و فضای مجازی را آغاز کرده و در آن پیش می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه دبیرستان صدرا حوزه علمیه آموزش‌وپرورش است، ادامه داد: دانش‌آموزان باید به این نکته بیندیشند و در آن تأمل کنند که چرا تعداد بسیار زیادی از کانال‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، شبکه‌های مجازی و ... به صورت رایگان در اختیار ایرانیان قرار داده‌شده است؛ چرا یکی از سرمایه‌گذاران تلگرام می‌گوید: ما باید آن‌قدر بر روی ایرانی‌ها کارکنیم تا آنان زنای با محارم را قبیح ندانند؟

این مقام مسئول اضافه کرد: یک فرد اسرائیل تمام سرمایه مالی خود را در راه رساندن تلگرام به شیعیان ایرانی صرف می‌کند تا این شبکه بدون هیچ محدودیتی در ایران جوانان، نوجوانان و حتی کودکان را درگیر کند، اما در کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، استرالیا و سایر کشورهای اروپایی این شبکه با شدیدترین قوانین نظارتی اداره و در در دسترس افراد قرار داده می‌شود.

روحی پناه تأکید کرد: امروز نباید برای دفاع از کشور، اعتقادات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، اسلحه در دست گرفته و به مرز شلمچه رفت، زیرا سربازان دشمن را خودمان به خانه راه دادیم و امروز حتی در جیب‌های ما هستند.

وی ادامه داد: هیچ فردی مخالف همگام شدن و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و روز دنیا نیست، اما باید با اندکی بررسی آسیب‌ها و معایب آن را شناسایی کرده و استفاده صحیح از آن را آموزش داد. ضمن اینکه مجلس و مسئولین باید در این زمینه قانون و مقرراتی تصویب کنند که بتوان نظارت دقیق و همه‌جانبه بر این شبکه‌ها داشت.

رئیس آموزش‌وپرورش ابرکوه با تأکید بر ضعف شدید قانون در کنترل شبکه‌ها و فضای مجازی تصریح کرد: مسئولین کشور ما نمی‌خواهند به داد کودکان، نوجوانان و جوانان برسند. فضای مجازی بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده و بیشترین آسیب آن در حال حاضر متوجه کودکان است.

 روحی پناه افزود: در کشور فرانسه یا آمریکا اگر همسایه‌ای شکایت کند که فلان فرد زیر 18 سال چند بار از تلگرام استفاده کرده است، قانون شدیداً پیگری و برخورد می‌کند؛ اما در کشور ما هر شخصی که بخواهد بدون هیچ حدّ و مرز و قانونی در هر سن و سالی که باشد، کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی تشکیل داده و جالب اینجاست که هیچ نظارتی هم بر مطالبی که منتشر می‌کند صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که در همین کشور ما خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید برای تک‌تک مطالب انتشاری خود پاسخگو باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار