رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: بخش نخست سند راهبردی آمایش استان در کارگروه آمایش و مطالعات استانداری کرمانشاه تصویب شد و پس از انجام مطالعات اولیه طرح آمایش، بخش دوم با سرعت بیشتری شروع می شود.
کد خبر: ۴۴۲۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 17 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، پیش از ظهرامروز طهمورث  الیاسی، اظهارداشت:  از قبل از انقلاب بحث آمایش توسط ستیران آغاز شد و یک مرحله مطالعات آن به انجام رسید اما با توجه به افزایش درآمدهای نفتی در دهه50 این مطالعات مغفول ماند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود: بعد از انقلاب نیز بحث جنگ مانع از پرداختن به آن شد، علی رغم تلاش هایی که بعد از جنگ در این رابطه انجام گردید، آن مطالعات مورد استفاده قرار نگرفت و خیلی هم مطالعات دقیقی نبود.

وی عنوان کرد: بعدها در دولت اصلاحات با توجه به نوع رویکرد این دولت، کارهای عمیقی شروع شد که منتج به تدوین ضوابط ملی آمایش گردید و به تصویب دولت رسید.

الیاسی متذکر شد: در دوره دولت نهم و دهم خلاء هایی بوجود آمد، با افزایش قیمت جهانی نفت، مجددا این طرح مغفول ماند و تلاش چندانی برای عملیاتی کردن آن نشد. 

وی خاطرنشان کرد:مطالعات برنامه سند راهبردی آمایش استان کرمانشاه از سال 93 و با محوریت دانشگاه رازی آغاز شد ، با توجه به اهمیت بحث آمایش، سابقه برنامه ریزی در ایران از بسیاری از کشورهای توسعه یافته بیشتر است اما عملا نظام برنامه ریزی در کشور ما بگونه ای بود که به اهداف این نظام در توسعه دست نیافتیم و گاها عدم تعادل هایی را نیز ایجاد کرده است.
  
الیاسی تصریح کرد:با روی کار آمدن دولت یازدهم، در سال 93 اقدامات منسجم و هماهنگی در سطح ملی در این راستا آغاز شد و به تصویب دولت رسید. در استان کرمانشاه نیز با توجه به هماهنگی ها و اقدامات ارزشمندی که شد، کار مطالعات یه دانشگاه رازی واگذار گردید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار