مدیرکل اجتماعی استانداری همدان از ساخت اردوگاه مخصوص زائران همدانی در جنوب کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 03 June 2015
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از ساخت اردوگاه مخصوص زائران همدانی در جنوب کشور خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای این اردوگاه هزینه شده است.

به گزارش تسنیم ، مهرداد نادری‌فر در کارگروه فرهنگی و اجتماعی کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان با اشاره به اینکه کارنامه همدان در ترویج فرهنگ شهادت در سال گذشته پربار بوده است، اظهار داشت: سال گذشته در بحث ساماندهی گلزارشهدا اقدامات بسیار شایسته‌ای در حد و شان شهدا انجام شده است.

وی افزود: 350 یادواره شهدا در سطح استان، غبارروبی مزارشهدا، برگزاری نمایشگاه‌های آثار شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا و اعزام بیش از 30 هزار نفر از مردم استان به اردوی راهیان نور نمونه‌ایی از اقدامات سال گذشته بوده است.

نادری فر تاکید کرد: ساخت اردوگاه مخصوص زائران همدانی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون تومان، در اردوگاه شهید باکری در خرمشهر به همت استانداری از دیگر اقداماتی بود که در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان رخ داده است.

وی با گلایه از رسانه‌ها عنوان کرد: برخی از رسانه‌ها با بیان این مسئله که فرهنگ ایثار و شهادت در استان کمرنگ شده است تلاش در نادیده گرفتن این اقدامات را دارند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خطاب به نماینده بیمه ایران نیز گفت: از آنجایی که قراردادهای بیمه برای ایثارگران به صورت متمرکز از تهران منعقد می‌شود ولی با این حال باید خسارت افراد زیان دیده پرداخت شود.

وی به مشکل آب درمانی در شهرستان‌ها اشاره و عنوان کرد: متاسفانه مشکل آب درمانی در شهرستان‌ها نیز وجود دارد و در برخی از شهرستان ها باوجود جانبازان بالای 70درصد از حداقل امکانات بی‌بهره هستند.

نادری‌فر با اشاره به اینکه 13 شهید خلبان در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 5 نفر از آنها در شهر همدان هستند، عنوان کرد: همه تلاش خود را برای ساخت المان‌هایی در حد و شان این شهدای گرانقدر انجام خواهیم داد.

وی اظهار داشت: برای بازسازی و مرمت بیت آیت‌الله مدنی در همدان 150 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که پس از تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان انجام خواهد شد.

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در این جلسه گفت: حدود 60 درصد از نیروی ثبت احوال از نیروهای ایثارگران هستند که در جذب نیروهای استخدامی به این مسئله توجه شده است.

عبدالله مقصودی‌فر بیان کرد: یک گنجینه زیبا از شهدای استان در قالب آثار باقیمانده از شهدا و در هر شهرستان با تفکیک همان شهدا انجام شده است.

نماینده بیمه ایران نیز گفت: در سال گذشته تعداد 58 هزار نفر در بنیاد شهید توسط بیمه ایران بیمه شده‌اند، 11 میلیارد و 600 میلیون تومان در سال گذشته به ایثارگران خسارت پرداخت شده که از این مقدار 80 درصد به زیان بیمه بوده است.

وی تاکید کرد: مراکز درمانی هیچ توافق و همکاری با بیمه ایران برای تعرفه برخی از خدمات خود ندارند که این مسئله برای بیمه مشکل ساز شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار