کد خبر: ۴۲۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 21 May 2017
به گزارش تابناک یزد، مدیر امور شیلات و آبزیان استان یزد با اشاره به ارتقاء چشمگیر سرانه مصرف ماهی در استان، گفت: سرانه این مصرف در سال گذشته به 7.75 کیلوگرم در استان رسیده است.

«سید یحیی سادات اخوی» با اشاره به تولید استاني یک هزار و 167 تن انواع آبزيان در سال گذشته، اظهار کرد: به طور عمده دو نوع ماهی سردابی و گردابی در استان یزد پرورش داده می‌شود که میزان پرورش ماهی سردابی 575 تن و گرمابي نيز 592 تن در سال گذشته بوده است.

وي با اشاره به فعالیت مجدد مرکز تکثیر و پرورش جرمق علیا و مرکز دپوی ماهی واقع در شهرستان مهریز، بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی سردابی و بالغ بر 500 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در این استخرهاي استان رهاسازی شد .

سادات اخوي با بیان این که سرانه مصرف ماهي در سطح استان با توجه به فعاليت‌هاي آموزشي مديريت شيلات و برگزاري دوره‌هاي متعدد آموزش طبخ آبزيان، به طور چشمگيري ارتقاء يافته است، تصریح کرد: درحال حاضر سرانه مصرف ماهي در بين يزدي‌ها به 7.75 کیلوگرم رسیده است .

وي با اشاره به اختلاف 8.9 کیلوگرمی سرانه مصرف ماهی در کشور در مقایسه با سرانه‌ي جهان، تصریح کرد: این اختلاف بیانگر راه طولانی پیش روی شیلات کشور است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ماهی تیلاپیا از جمله گونه‌های وارداتی به کشور است، خاطرنشان كرد: این گونه ماهی برای اولین بار در مرکز تحقیقات ملی آبزیان آبهای شور داخلی در شهرستان بافق پرورش یافته و مطالعات پیرامون شرایط پرورش و تغذیه آن نيز انجام شده است كه همچنان ادامه دارد .

سادات اخوي با بيان اين كه پارسال میزان 4.5 تن ماهی تیلاپیا در استخرهای این مرکز تولید و عرضه شده است، تصریح کرد: با توجه به لزوم کسب رضایت سازمان محیط زیست در خصوص نگهداری و پرورش این گونه ماهی در استخرها، رایزنی‌ها به منظور شرایط صدور مجوز همچنان ادامه دارد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار