مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلان غرب استان عنوان کرد: سالانه ۹۰هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان گیلانغرب تولید می شود.
کد خبر: ۴۱۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 23 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، مهندس سعید حیدر پور در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه شهرستان گیلانغرب ۱۰۰هزار هکتار مرتع دارد افزود: گیلانغرب دارای ۷۵هزار هکتار جنگل و ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

حیدرپور تولیدات شهرستان گیلانغرب را شامل تولیدات زراعی، باغی، دامی و شیلات برشمرد و خاطرنشان کرد: حدود ۸ درصد تولیدات استان را تامین میکنیم.

وی تولیدات زراعی گیلانغرب را سالانه ۶۰هزارتن بیان نمود و تصریح کرد: عمده محصولات زراعی شهرستان شامل گندم، جو، ذرت، نخود، سبزی و سیفی و کشت چغندرقند و کلزای پاییزه می شود.

وی سطح زیر کشت گندم شهرستان گیلانغرب را ۲۳ هزار هکتار بیان کرد و اضافه کرد: پیش بینی شده در سال زراعی ۹۵-۹۶ از این سطح ۵۵هزار تن گندم تولید و تحویل ۵ مرکزخرید شود.

وی میزان خرید سال قبل شهرستان گیلانغرب را ۴۲هزارتن بیان نمود.

حیدرپور سطح باغات شهرستان را ۹۶۳هکتار بیان نمود و گفت: عمده تولیدات باغی شامل انگور، زیتون، گردو پسته و... می شود که محصول نوبرانه شهرستان انگور یاقوتی بوده که از ۲۵ اریبهشتماه به بازار استان روانه می شود.

وی از ایجاد ۱۵۰هکتار باغ در منطقه گردشگری گلین خبر داد و افزود: این باغات شامل انار و گردو است.

وی سطح باغات پسته گیلانغرب را ۶۳ هکتار برشمرد که حدود ۱۸ هکتار از آن مثمر بوده و مابقی غیر بارور است.

وی با اشاره به تولیدات دامی افزود: شرایط مناسب اقلیمی شهرستان را مستعد دامپروری کرده و در حال حاضر ۲۳۰هزار راس دام سبک داریم که عمده آن حدود ۱۳۰هزار راس در اختیار عشایر و ۱۰۰هزار راس نیز مربوط به روستائیان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گیلانفرب با اشاره به وجود ۳۰ واحد مرغداری صنعتی به ظرفیت ۴۲۰ هزار قطعه در هر دوره خاطر نشان کرد: تعداد ۴۷ واحد مرغداری سنتی نیز با ظرفیت ۱۹۲هزار قطعه در هر دوره در کنار یک واحد مرغ تخم گذار با تولید ۳۵۰تن مشݟول فعالیت هستند.

حیدرپور تعداد کلنی های زنبور عسل را ۵هزار و ۸۲۰ کلنی عنوان و تصریح کرد: این کلنی ها سالیانه۵۴ تن تولید عسل دارند.

وی سپس به آبزی پروری در گیلانغرب پرداخت و تصریح کرد: ۳واحد پرورش ماهی سردابی که عمدتا قزل آلا بوده؛ یک واحد پروش ماهی گرمابی و یک واحد پرورش ماهی خاویاری به ظرفیت ۳ تن گوشت پرواری و ۵۰ کیلوگرم خاویار در طول سال دارند.

وی از ۱۰ طرح پرورش ماهی در قفس سد زاگرس خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها هم اکنون در دستور کار است که ظرفیت آنها به ۳۰ تن میرسد.

حیدرپور در ادامه به اقدامات آب و خاک پرداخت و افزود: در حال حاضر در پایین دست سدهای شهرستان گیلانغرب ۷۵۰۰هکتار اراضی دیم برای آبی شدن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تعداد سدهای شهرستان گیلانفرب را ۳ سد اعلام کرد و خاطرنشان نمود: ۲ سد دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: تاکنون ۳۷۵۰هکتار اراضی سد دایک گیلانغرب آبی شده که ۸۵۰هکتار از آن مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

حیدرپور همچنین از دستور کار طرح آبی کردن اراضی پایین دست سد زاگرس در سطح ۳۲۰۰ هکتار خبر داد و اظهار داشت: این طرح در نواحی عمرانی ۱و ۲و ۳ در حال کار بوده که مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شوند.

حیدرپور سپس در بخش پایان به بخش مکانیزاسیون پرداخت و خاطرنشان کرد: در شهرستان گیلانفرب ۹۶۳ تراکتور و ۴۵۰۰دستگاه ادوات دنباله بند است که ۵۶ دستگاه تراکتور جذب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار