کد خبر: ۴۰۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 18 April 2017
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زمانی پیش‌بینی هواشناسی مایه خنده مردم بود، گفت: امروز این پیش‌بینی به اندازه‌ای دقیق شده که حتی میانگین بارش‌های سامانه‌ها هم 

مشخص می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،، مجتبی نیک‌کردار در مراسم معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه که امروز (29 فروردین) برگزار شد، هواشناسی را یک علم بسیار مهم و کاربردی دانست که هنوز در کشور ما اهمیت و جایگاه آن به خوبی جانیفتاده است.

وی افزود: هواشناسی در کشور ما مظلوم واقع شده، اما با این وجود روز به روز در حال پیشرفت و توسعه است تا جایگاه واقعی خود را بیابد.

به گفته این مسئول زمانی پیش‌بینی‌های هواشناسی مایه خنده مردم بود و حالا آنقدر پیشرفت کرده که حتی میزان بارش یک سامانه را نیز اعلام می‌کند.

نیک‌کردار خاطرنشان کرد: نمونه این پیش‌بینی دقیق را در سیل اخیر دیدیم که اگر مردم به پیش‌بینی‌های هواشناسی توجه می‌کردند، شاهد تلفات کمتری بودیم.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز هواشناسی در مواقع بحران توصیه‌ها را اعلام می‌کند تا دستگاه‌ها در آماده‌باش قرار گیرند.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: هواشناسی در بخش کشاورزی، پیش بینی خشکسالی، حمل و نقل و ... نیز به برنامه‌ریزی صحیح مسئولین و مردم و همچنین به
اقتصاد و امنیت جامعه کمک می‌کند.

نیک‌کردار از قدمت این علم پیچده و دشوار در ایران هم یاد کرد و افزود: دانشمندانی از جمله ابوریحان و ابوعلی سینا در هواشناسی دستی داشتند و در دوران معاصر هم نمونه‌هایی مانند پروفسور حسابی را داریم.

وی در پایان از تلاش مدیران و نیروهای هواشناسی کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: هر کمکی که نیاز باشد در حد توان به این بخش خواهیم داشت.

طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه نیز در ادامه هزینه در بخش هواشناسی را سرمایه‌گذاری برای خدمت به جامعه دانست و افزود: علی‌رغم محدودیت‌هایی که وجود دارد، تا جایی که بتوانیم به این بخش کمک خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: یکی از حوزه‌هایی که هواشناسی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها در آن وارد شود، مقابله با گرد و غبار است که باید از موازی کاری در این بخش جلوگیری شود.

به گفته این مسئول، سال گذشته با همکاری محیط زیست استان، دانشگاه رازی و دانشگاه سوئد کارهای خوبی برای مقابله با گرد و غبار انجام شد که به دلیل کمبود اعتبار بصورت کامل انجام نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار