ماهان ابراهیمی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد بهداشت محیط گفت:مواد غذایی را در یخچال برای مدت کوتاه نگه داری کنیم ، اگر بخواهیم مواد غذایی را منجمد کنیم باید آن ها را در بسته بندی متناسب و دارای ضخامت کم داخل قسمت فریزر یخچال یا در فریزر بگذاریم.
کد خبر: ۴۰۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 30 March 2017
 ماهان ابراهیمی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: خشک کردن مواد غذایی در محیط مرطوب می توانیم زمینه ی فساد آن را توسط باکتری ها و قارچ ها بگیریم، گفت: باکتری ها برای فعالیت به گرما نیاز دارند، بنابراین با کنسرو سازی، انجماد مواد غذایی و نمک زدن آن را فاسد شدن حفظ کرد.

وی با اشاره به اینکه  باید مواد گوشتی منجمد را در صورت مصرف،  بگذاریم به آرامی از انجماد خارج کنیم، افزود: گوشت یا ماهی که از انجماد خارج شده  خیلی سریع تر از گوشت یا ماهی تازه فاسد می شوند و مواد غذایی منجمد را از شب قبل  از فریزر خارج پو در یخچال با دمای بالای صفر و کمتر از ده درجه قرار داد.

 کارشناس ارشد بهداشت محیط ادامه داد:  در صورت استفاده از شیر، وآنرا۱۵ تا ۲۰ دقیقه جوشانده و در حال جوشیدن به هم بزنیم ، شیر استریلیزه تا زمانی که قوطی آن بازنشده و منفذی پیدا نکرده  بیرون یخچال قابل نگه داری است، اما شیر پاستو ریزه را باید پدر یخچال نگه داری کرد.

 ابراهیمی به تهیه و مصرف پنیر اشاره کرد و گفت:  نباید برای تهیه  پنیر از شیر نجوشیده، استفاده کرد چرا که ممکن است تا در اثر خوردن پنیر تازه فرد مبتلا به بیماری تب مالت یا بیماری های دیگر شود، توصیه شده که پنیر بین ۲ تا ۳ ماه در جای خنک با آب نمک نگهداری کرد تا انسان با مصرف آن بیمار نشود ، یا فقط از پنیرهای پاستوریزه استفاده کرد.

او گفت:مصرف گوشت حیوانات بیمار و گوشت های فاسد شده  انسان را بیمار  خواهد کرد، بنابراین علاوه بر انتخاب دام  سالم  برای ذبح، باید مواظب سلامت گوشت بود و آن را در شرایط مناسب نگهداری کرد، گوشت چرخ کرده خیلی زودتر از گوشت معمولی فاسد می شود، که باید هنگام نگه داری آن بیشتر دقت کرد.

 ابراهیمی ماهی تازه را دارای چشم شفاف و برجسته، زیر گوش قرمز روشن، دانست و متذکرشد: ماهی سالم بدون بو است و این در حالی این ویژگی در ماهی کهنه موجود ندارد و اگر از ماهی یخ زده استفاده می شود می توانیم یک چاقورا در آب داغ فرو برده و سپس با فرو بردن در پشت ماهی بوی آن را با بوییدن چاقو امتحان کنیم.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار