به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان مسکن مهر این استان با کمبود فضای آموزشی روبرو است.
کد خبر: ۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 20 May 2015

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: مسکن مهر این استان با کمبود فضای آموزشی روبرو است.

به گزارش ایرنا، فرزاد تیموری در آیین رونمایی از پوستر هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان افزود: کمبود فضای آموزشی در مسکن مهر یکی از مشکلات اصلی استان است و در مناطقی که مسکن مهر احداث شده همگی دارای مشکل فضای آموزشی هستند.

وی با بیان اینکه بحران کمبود مدرسه در مسکن مهر استان وجود دارد گفت: اولویت احداث مدارس در مناطق محروم است و بیشترین اعتبارات ملی و استانی مدرسه سازی به مناطق محروم اختصاص می یابد.

* 112 کلاس درس در استان همدان در کانکس برگزار می شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: به دلیل مهاجرت های صورت گرفته، حاشیه شهر با ازدحام جمعیتی مواجه شده و بسیاری از این نقاط با مشکل کمبود فضای آموزشی روبرو است به طوری که 112 کلاس درس در این استان در کانکس برگزار می شود.

تیموری با اشاره به اینکه روند مشارکت خیرین در مدرسه سازی روندی صعودی است گفت: هماهنگی خوبی بین آموزش و پرورش و نوسازی مدارس وجود دارد و احداث مدرسه با آمار سنجی و نیاز سنجی در مناطق مختلف استان انجام می شود.

وی اظهار کرد: اولویت احداث مدرسه در مناطق محروم استان بوده به طوری که خیرین به سمت احداث مدرسه در کنار مسکن مهر و مناطقی که نیاز به فضای آموزشی است هدایت می شوند.

تیموری با بیان اینکه تا پایان سال گذشته 700 میلیارد ریال از طرف خیرین در زمینه مدرسه سازی

و تجهیز مدارس استان همدان محقق شده است گفت: 616 خیر مدرسه ساز در استان همدان وجود دارد که از این تعداد 147 نفر فقط در مدرسه سازی مشارکت دارند و دو هزار و 500 نفر از فرهنگیان استان نیز ماهانه مبلغی از حقوق خود رابرای تجهیز مدارس تعهد داده اند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد و شعار هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان 'برقراری عدالت آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز' است افزود: جشنواره خیرین مدرسه ساز همه ساله در استان همدان برگزار می شود که امسال نیز هفدهمین جشنواره در 31 اردیبهشت با حضور مسوولان و خیرین استانی برگزار می شود.

تیموری تعهدات شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان را 200 میلیارد ریال دانست و یادآور شد: تعهدات خیرین استان همدان در جشنواره خیرین مدرسه ساز تعیین خواهد شد به طوری که در جشنواره شانزدهم خیرین مدرسه ساز 70 میلیارد ریال تحقق یافته وامسال نیز پیش بینی می شود تعهدات مدرسه سازی خیرین استان به بیش از 200 میلیارد ریال برسد.

* 21 مدرسه توسط بنیاد برکت در استان همدان احداث می شود

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت به عنوان یکی از بزرگترین خیرین مدرسه ساز تا سال 92 احداث 6 مدرسه در استان را تعهد کرده بود که عملیات اجرایی تعدادی از آن آغاز شده و 15 مدرسه جدید نیز تعهد کرده است که در مجموع ساخت21 مدرسه در استان همدان تعهد دارد.

وی ادامه داد: همچنین احداث هفت مسجد توسط بنیاد برکت در استان همدان تعهد شده به طوری که تامین اعتبار این طرح ها توسط بنیاد برکت و اجرا و نظارت بر احداث توسط نوسازی مدارس انجام خواهد شد.

از سال 77 تا پایان سال گذشته 197 طرح مدرسه سازی در قالب یک هزار و 117 کلاس درس با زیربنای 121 هزار مترمربع توسط خیرین مدرسه ساز استان همدان ساخته شده است.

استان همدان با 283 هزار دانش آموز حدود سه هزار و 500 مدرسه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار