در نظارت‌های دامپزشکی بیش از ۵.۸ تن گوشت قرمز غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان خراسان جنوبی ضبط و معدوم شد.
کد خبر: ۳۶۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 30 January 2017
علیرضا رفیعی‌پور با بیان اینکه تمام مراحل چرخه تولید گوشت زیر نظارت‌های دقیق دامپزشکی انجام می‌شود افزود: از ابتدای امسال 5.8 تن گوشت به علت آلودگی‌های انگلی، لاغری مفرط، پر خونی و تب‌دار بودن، زردی و غیره از چرخه مصرف خارج و معدوم شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال بیش از 61 هزار و 705 راس انواع دام در کشتارگاه‌های استان ذبح شده که از این جمع تعداد 56 هزار و 513 راس دام سبک، 4 هزار و 530 راس دام سنگین و 662 قطعه شتر مرغ بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی تعداد کشتارگاه‌های فعال استان را 11 واحد اعلام کرد و گفت: نظارت‌های دامپزشکی در حوزه بهداشتی و شرعی در کشتارگاه در سه مرحله معاینه پیش از کشتار، حین کشتار و پس از کشتار انجام می‌شود تا گوشت استحصالی بهداشتی و با کیفیت برای مصرف تولید شود.

فرماندار خوسف از اداره پست این شهرستان بازدید کرد

محمد شفیعی پیش از ظهر دیروز در راستای رسیدگی به امور و مسائل و مشکلات مردم برای ثبت‌نام کارت هوشمند ملی، به صورت سرزده از اداره پست شهرستان خوسف بازدید کرد.

وی در این بازدید پس از بررسی مسائل و مشکلات مراجعین و نحوه پاسخگویی مسئولان به مردم دستورات لازم را صادر کرد.

فرماندار شهرستان خوسف در حاشیه این بازدید گفت: نحوه برخورد با ارباب رجوع، عدم برنامه‌ریزی، سردرگمی مردم و عدم اطلاع رسانی کامل و به موقع از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در این بازدید بود.

شفیعی همچنین به لزوم برنامه‌ریزی صحیح‌تر در راستای کاهش رفت و آمد روستائیان تاکید کرد و افزود: مسئولان ادارت پست و ثبت و احوال با هماهنگی بخشدارن برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

وی بر وحدت، وفاق، هم‌گرایی، انسجام، کار و تلاش و اهتمام مجدانه و استفاده از همه ظرفیت‌ها در شهرستان تأکید کرد و افزود: همه هدف ما باید برای رضای خدا و جلب رضایت مردم در شهرستان باشد.

معدوم‌سازی 700 کیلوگرم سر و پای مرغ آلوده در بیرجند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از معدوم‌سازی 700 کیلوگرم سر و پای مرغ آلوده و تاریخ گذشته در این شهرستان خبر داد.

حسن علیزاده بیان کرد: در بازدید صورت گرفته از یک واحد عرضه و نگهداری فراورده‌های خام دامی شهرستان بیرجند مقدار 700 کیلوگرم سر و پای مرغ  آلوده کشف و ضبط شد.

وی افزود: این سردخانه متعلق به یکی از مراکز عرضه فرآورده خام دامی بوده که توسط دامپزشکی محموله مذکور به دلیل غیربهداشتی بودن و عدم تاریخ مصرف  غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و معدوم شد.

اجرای طرح درمان رایگان دام و طیور توسط دامپزشکی قاینات

در راستای نکوداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر درمان رایگان دام‌ها و طیور شهرستان توسط دامپزشکان فعال بخش دولتی در حال انجام است.

 تیم‌های واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان که در قالب 5 اکیپ شامل بخش مرکزی و پست‌های تابعه فعالیت می‌کنند دام‌های دامداران متقاضی را علیه بیماری خطرناک تب برفکی و سایر بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به صورت رایگان مایه‌کوبی ‌می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار