معاون حقوقی وپارلمانی وزیردفاع تهدیدها وتحریم ها برایران را بی اثردانست و افزود: دفاع جهادی ایران نه بر روی میز، بلکه همواره در دست ما است.
کد خبر: ۳۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴ 13 May 2015
معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع با اعلام اینکه اگر ایران نباشد هیچ معادله ای در منطقه شکل نخواهد گرفت، گفت: ایران قدرت نخست منطقه در حوزه های نظامی، سیاسی و علمی است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از مهر ، سردار رضا طلایی نیک درهمایش تجلیل ازدانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای بیستمین سال است که این مراسم برگزار می شود، اظهار داشت: آنچه که به عنوان آرمان های یک جامعه اسلامی اعم از پیشبرد کشور در زمینه های علمی و فناوری و ارتقا سلامت جامعه و خدمت به مردم با فرهنگ، روحیه و تفکر بسیجی به شمار می رود، همه از اهداف دانشجویان شاهد و ایثارگرعلوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه استان همدان یکی از استان های پیشگام در دوران دفاع مقدس بود، افزود: زمانیکه دشمن  در ۳۱ شهریورماه سال ۵۹ به کشور حمله کرد، نخستین پاسداران از این خطه و استان با کمترین امکانات به دفاع از کشور پرداختند و جبهه مقاومت را پایه ریزی کردند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور بااشاره به آخرین روزهای جنگ و عملیات مرصاد، یادآور شد: در آن زمان نیز گردان هایی از لشکر انصارالحسین همدان مانع از آخرین نقطه پیشروی دشمن شدند.

طلایی نیک به ۱۷ هزار جانباز و هشت هزار شهید در استان همدان اشاره و عنوان کرد: شهیدان، جانبازان و ایثارگران سرمایه ما برای پاسخگویی به تکلیف بسیجی بودن است.

وی با افزود: اینکه پزشکان بسیجی در دوران جنگ نه تنها در امداد و کمک رسانی به مصدومان، بلکه در رزم آفرینی نیز نقش داشتند، افزود: جامعه و سازمان پزشکی در هشت سال دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بودند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور بااشاره پیگیری های وزارت دفاع درخصوص تصویب لایحه ای در مجلس، بیان داشت: باتوجه به تجربیات ارزشمند کشور در زمینه طب رزمی و پزشکی نظامی در جبهه ها، ایران به عضویت سازمان جهانی طب نظامی درآمد تا فضای جدیدی برای رشد علمی در این حوزه ایجادشود.

طلایی نیک بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون مدیریت جهادی، ادامه داد: باید در همه زمینه های علمی، دفاعی و فرهنگی جهادگونه عمل کنیم تا پرچم شهدا و ایثارگران زمین نماند.

وی مدیریت جهادی را ایستادن مدیران و دانشجویان در برابر چالش های حرکت علمی دانست و گفت: به دلیل اینکه در ایران، انقلاب اسلامی رخ داده و این انقلاب نسخه شفابخشی برای کشور و منطقه بعد از سه دهه شده است، دشمن نمی خواهد ایران رشد علمی داشته باشد.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور با تاکید براین مطلب که دولت های وابسته به استکبار در منطقه در حال نابودی اند، افزود: در منطقه، اسلام به عنوان دین جهانی و حیات بخش، نهایت بشریت را رقم خواهد زد و خاستگاه آن در منطقه است.

طلایی نیک دین اسلام را مجددا درحال یارگیری و یکی از چالش های نظام سلطه دانست و گفت: یکی از دلایلی که دشمن تلاش می کند منطقه را تحت کنترل خود درآورد وجود اسلام در این منطقه است.

وی همچنین منطقه را مرکز و دارای سهم عمده ای از نفت و انرژی مورد نیاز جهان خواند و افزود: از طرفی به دلیل اینکه محیط رقابت جهانی در این منطقه است، آمریکا به شدت با چین، روسیه و هند رقابت دارد و تلاش می کند تا با حفظ نیروی راهبردی خود در منطقه، سلطه گری خود را حفظ کند.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور با اشاره به اینکه رژیم نامشروع صهیونیست پایه ریزی شد تا اهدافی را دنبال کند، بیان داشت: اسرائیل مدام امنیت و ثبات منطقه را به هم می ریزد تا قدرت های منطقه نتوانند از انسجام لازم برخوردار باشند.

طلایی نیک بااشاره به شرایط منطقه، ادامه داد: باوجود چنین شرایطی، شاهد رشد اسلام و بیداری اسلامی هستیم و از طرف دیگر می بینیم که ایران توانسته دشمنان را ناامید و مایوس کند.

وی مذاکرات هسته ای ایران را نشان از پذیرفتن نظام جمهوری اسلامی در ایران از سوی دشمن خواند و تاکید کرد: دشمن متوجه استقرار و استحکام نظام جمهوری اسلامی در ایران شده است و چون نمی تواند این نظام را نابودکند ناگزیر به مذاکرات روی آورده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور با بیان اینکه الگوی مقاومت پیروزمندانه از سوی ایران در جهان نهادینه گرفته شده است، افزود: ایران گذرگاه استراتژیک شرق و غرب است.

طلایی نیک مقاومت سوریه، عراق و دیگر کشورهای منطقه را الهام بخش از مقاومت اسلامی دانست و عنوان کرد: الگوی مقاومت بود که موجب جریان یافتن بسیج مردمی در این مناطق شد و منطقه را در یک برهه تاریخی سرنوشت ساز قرار داد.

وی به اقدامات دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: بی ثباتی در منطقه، جدال سازی گروه های مختلفی همچون طالبان و داعش و ایجاد جنگ های نیابتی مانند آل سعود همه به منظور برادرکشی در بین مسلمانان، فضاسازی و ایجاد تفرقه بین فرق اسلامی، انحراف در جریان اصیل اسلامی و جداسازی کشورهای منطقه است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور نگاه هوشمندانه، بصیرت عمیق و یکپارچگی داخلی را راهکار مقابله با این جریان ها دانست و اضافه کرد: نامگذاری امسال با عنوان سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت حاکی از چهار واژه راهبردی و یک مفهوم روشن است که اگر در عملکرد و نگرش دولتمردان قرار گیرد می تواند با هم افزایی ظرفیت ها با چالش ها مقابله کند.

طلایی نیک با اعلام این نکته که اگر ایران نباشد هیچ معادله ای در منطقه شکل نخواهد گرفت، گفت: ایران قدرت نخست منطقه در حوزه های نظامی، سیاسی و علمی است.

وی تهدیدها و تحریم ها بر ایران را بی اثر دانست و افزود: دفاع جهادی ایران نه بر روی میز، بلکه همواره در دست ما است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع کشور توافق زیرسایه تهدید را بی ارزش دانست و عنوان کرد: طبق حقوق بین الملل، توافق باید در فضای آزادی اراده صورت گیرد، چرا که توافق زیرسایه تهدید بی ارزش است و به جایی نمی رسد.

طلایی نیک تفکر بسیجی را عامل یاس و ناامیدی دشمن عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نیاز سیاسی منطقه به ایران بیش از پیش شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار