فرماندار بیرجند از ایجاد یک بازارچه دائمی برای فروش صنایع دستی در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: امیدواریم این بازارچه در یک منطقه خوب که دسترسی عموم و گردشگران به آن راحت تر باشد، راه اندازی شود.
کد خبر: ۳۴۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ 14 December 2016
علی ناصری شب گذشته (۲۳ آذر) در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق در جمع خبرنگاران با تقدیر از هنرمندان، صنعتگران و اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: از نمایشگاههای صنایع دستی در سالهای قبل بازدید کرده ام،‌ اما آنچه در این نمایشگاه به معرض دید عموم مردم درآمده است از نظر تنوع کار و اوج کار هنری بسیار فاخرتر از سالیان قبل است.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم استان از این نمایشگاه ادامه داد: قطعا اگر دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق یک هفته دیگر هم تمدید شود، آمار بازدیدکنندگان بسیار بیشتر خواهد شد.
فرماندار بیرجند در ادامه به تلاش های اداره کل میراث فرهنگی استان برای احیای صنایع دستی در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: در سالهای اخیر وجود یک نمایشگاه دائمی برای فروش محصولات صنایع دستی استان به شدت احساس شده است که بدون شک این نمایشگاه گامی مهم در افزایش صادرات و ایجاد بازار فروش هرچه بهتر را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: در شهر بیرجند سه خانه تاریخی در اختیار تعاونی زنان تولیدکننده صنایع دستی قرار داده شده که این اقدام تنها در راستای حمایت از آنها انجام شده است.
ناصری از ایجاد یک بازارچه دائمی برای فروش صنایع دستی شهرستان بیرجند خبر داد و تصریح کرد: رایزنی برای راه اندازی این بازارچه انجام شده است و امیدواریم که در یک منطقه خوب که دسترسی عموم و گردشگران به آن راحت تر باشد،‌ هرچه سریعتر راه اندازی شود.
وی گفت: با همکاری شهرداری تهران و آستان قدس رضوی نیز امیدواریم یک مکان برای فروش محصولات صنایع دستی استان در شهرهای تهران و مشهد هرچه سریعتر اختصاص یابد.
وی اظهار امیدواری کرد با تغییر سلیقه مردم به سمت سرمایه گذاری قرض الحسنه،‌ تسهیلات پرداختی به صنعتگران و هنرمندان افزایش یابد.
فرماندار بیرجند همچنین بر تهیه هدایای جلسات و همایش های استان از تولیدات صنایع دستی و محصولات استراتژیک استان تاکید کرد و گفت: هم اکنون این مهم مدنظر تمامی همکاران فرمانداری بیرجند قرار گرفته است.
 
اعتبارات مطلوبی برای گردشگری شهرستان قائن اختصاص یافته است
کهن ترابی فرماندار شهرستان قائنات با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور فرصت خوبی برای معرفی صنایع دستی روستایی و شهری و همچنین برندسازی این صنایع است گفت: اعتبارات مطلوبی در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و میراث میراث تمدنی شهرستان قائن اختصاص یافته است.
به گفته وی نمایشگاه صنایع دستی شرق کشور فرصت بسیاری خوبی برای معرفی صنایع دستی روستایی و شهری و همچنین برندسازی این صنایع به ویژه صنایع گلیم و غیره است.
وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی در روستاها نیازمند توجه به صنایع دستی هستیم و این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است که هم صنایع دستی معرفی شود و هم انگیزه‌ای برای هنرمندان باشد تا با پشتکار بیشتر این کار را دامه دهند.
فرماندار شهرستان قائنات با اشاره به حمایت فرمانداری قاینات از صنایع دستی تصریح کرد: در زمینه شهرستان قائن دو سال متولی است که از اعتبارات ماده 180 و اعتبارات تملک دارایی اعتبارات مطلوبی در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و میراث تمدنی شهرستان قائن گذاشته شده است که در این سه حوزه حدودا یک میلیارد تومان اعتبار گذاشته‌ایم که نسبت به سایر حوزه‌ها از اعتبار بیشتری برخوردار بوده است.
کهن‌ترابی بیان کرد: تورسیم و گردشگری به عنوان یک صنعت می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی داشته باشد و به عنوان جایگزین کشاورزی و دامپروری در شهرستان قائن توسعه پیدا کند.
وی با اشاره به منطقه گردشگری بوذرجمهر قائن و همه روستاهای گردشگری این شهرستان اظهار داشت: در زمینه بحث منطقه گردشگری بوذرجمهر قائن در دو سال گذشته توجه خوبی شده است و زیرساخت‌ها و نیازهایی که در این منطقه نیاز بوده ایجاد شده است و نقشه تفصیلی آن  را پیگیر هستیم که به سرانجام برسد و بتوانیم براساس آن نقشه سرمایه‌گذار جذب کنیم.
فرماندار شهرستان قائنات گفت: منطقه بوذرجمهر قائن آثار باستانی فاخر و دیرینه دارد و یک منطقه تفریحی برای شهرستان محسوب می‌شود که قصد داریم با همت و همدلی همه مسئولان و مدیران و مدیرکل میراث فرهنگی استان این منطقه را در جایگاه و شأن آن قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار