مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، گفت: از محل تسهیلات تفاهم نامه سه جانبه ‌ای که بین بنیاد برکت و معاونت روستایی استانداری و بانک سرمایه استان منعقد شده 60 میلیارد ریال اعتبار به طرحهای صنایع دستی تعلق گرفت که به این بانک معرفی شدند.
کد خبر: ۳۴۱۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ 10 December 2016
حسن رمضانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد هنرمندان شناسنامه‌دار از ابتدای دولت تاکنون از سه هزار نفر به 6 هزار نفر رسیده که نشان از توجه دولت به بخش صنایع دستی است، افزود: از ابتدای امسال 95 تاکنون 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام هایی از 50 میلیون ریال به بالا به هنرمندان دادیم.
 وی ادامه داد: امیدواریم براساس ماموریتی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده بتوانیم در 2 روستای استان هر روستا تعداد 10 کارگاه صنایع دستی ایجاد کنیم.
به گفته رمضانی در زمینه آموزش هم به همه دهیاران اعلام شد که روستایی که تعداد 10 نفر به بالا برای آموزش معرفی کنند، مربی رایگان در اختیارشان قرار می گیرد و کسانی که آموزش گرفتند و منجر به کسب مدرک مهارت شدند به آنها تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی اضافه کرد: هر فرد می تواند به طور میانگین اگر روزانه تنها 2 ساعت کار کند ماهانه 6 میلیون ریال درآمد داشته باشد.
وی از آموزش بسته بندی رایگان محصولات صنایع دستی توسط دانشکده آموزش عالی سپیده کاشانی بیرجند در محل دومین نمایشگاه صنایع دستی شرق مستقر در نمایشگاه بین المللی بیرجند، خبر داد و گفت: همچنین در این نمایشگاه آموزش بازاریابی نیز به علاقمندان ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه از مجموع ۸۰ رشته صنایع دستی شناسایی شده استان هم اکنون ۴۰ رشته فعال است، گفت: در حال حاضر گیوه بافی، برک بافی و سیاه چادر در استان احیا و مورد استقبال قرار گرفته است.
رمضانی در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور در بیرجند گفته بود، از ابتدای سال 95 تاکنون 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب وام هایی از 10 میلیون ریال به بالا به هنرمندان استان پرداخت شد.
به گفته وی در ابتدای دولت تدبیر و امید تعداد تعاونی ‌های صنایع دستی استان 12 مورد بود که امروز این رقم به 30 شرکت تعاونی رسیده و در مناطق شهری و روستایی فعال است.
وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته فروش صنایع دستی استان رشد چشمگیری داشت، افزود: در نوروز 93 در بازارچه ‌های صنایع دستی استان 2 میلیارد و 700 میلیون ریال کالا به فروش رفت، اما نوروز 95 این عدد به چهار میلیارد و 700 میلیون ریال رسید.
رمضانی اظهار کرد: صادرات صنایع دستی استان به خارج در سال 94 حدود 470 هزار دلار بود که از رشد چشمگیری برخورد شد.
وی ادامه داد: همچنین در عرصه گردشگری این استان موفق عمل کرد و از ابتدای فصل گردشگری استان تاکنون هزار نفر گردشگر خارجی وارد این استان شدند.
وی گفت: در دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه شرق غرفه هایی از استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و همدان حضور دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفته بود: دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور از 19 تا 23 آذر ساعت 16 تا 22 در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برای بازدید علاقه مندان دایر است.
به گفته وی به جز استان های مهمان، 80 غرفه از 105 غرفه خراسان جنوبی به هنرمندان استان اختصاص دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار