کد خبر: ۳۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 05 December 2016
  به گزارش تابناک یزد،یک و نیم میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر استان یزد اختصاص یافت .

مدیرکل امور عشایر استان یزد گفت: دولت امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یک میلیارد و   پانصد میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت در اختیار عشایر این استان قرار داده است .حسن زارع  افزود : این میزان تسهیلات به  سی  خانوار عشایر برای تولید زنجیره ای گوشت قرمز پرداخت  شده است

وی همچنین افزود: با توجه به تداوم خشکسالی و فقیر بودن مراتع استان یزد درهمین مدت مقدار   پانصد  تن جو با قیمت مدت دار برای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر استان یزد توزیع شده است.

زارع  اشاره کرد : امسال از محل اعتبارات استانی و ملی مبلغ دو میلیارد و  چهارصد میلیون ریال در بخش خدمات رسانی و زیر ساختهای امور عشایر این استان مصوب شده است .

مدیرکل امور عشایر استان یزد همچنین گفت :سی درصد تولیدات محصولات دامی استان بوسیله عشایر تامین می شود که بیش از چهارتن گوشت قرمز و فراوردهای لبنی در سالجاری از جمله این تولیدات بوده است .
زارع  گفت : عشایریزد علاوه بر فعالیت در امور تولیدات مواد پروتئینی و لبنی نقش بسزائی در فعالیت صنایع دستی بخصوص تولید فرش دستباف ، گلیم و جاجیم دارند طوری که ده  درصد سهم تولید این صنایع دستی را در استان دارند.

یکهزارو دویست خانوار عشایر استان یزد در قالب پنجهزار نفر در شهرستانهای خاتم و ابرکوه به امر پرورش دام مشغولند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار