رئیس میراث فرهنگی قاینات:
رئیس اداره میراث فرهنگی قاینات از راه‌اندازی خانه صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ 21 November 2016
شاهرخ عباسی صبح امروز در دومین نشست تخصصی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فعالان صنایع دستی شهرستان قاینات اظهار داشت: هنرمندان و صنعتگران شهرستان در مورد مشارکت در نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه استانی که در آذرماه برگزار می‌شود بیشتر همت کنند.

وی افزود: صنعتگران و هنرمندان با آمادگی کامل و بسته‌بندی محصولات در این نمایشگاه، از حیثیت صنایع دستی استان و شهرستان دفاع کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی قاینات بیان کرد: یکی از برنامه‌های صنایع دستی در رشته‌های بومی، سنتی و فعال شهرستان راه‌اندازی خانه صنایع دستی است که بتوانیم با همکاری و هماهنگی یکدیگر جهت کمک به رشد و تعالی صنایع دستی گام برداریم.

صنعت‌گران در این جلسه در رشته‌های معرق، پارچه‌بافی، سبد بافی، سازهای سنتی، جاجیم بافی، رنگرزی سنتی، سفره آردی، ماشته‌بافی و غیره نمونه کارهایی جهت نشان ملی که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد تحویل این اداره دادند.

همچنین در این نشست اعضای مجمع هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شهرستان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای بهبود وضعیت صنایع دستی شهرستان مطرح کردند.

در پایان نشست نیز از خانه صنایع دستی پیشنهادی هنرمندان و صنعتگران بازدید به عمل آمد و به رسم ادب و احترام لوح تقدیر به صنعتگران و هنرمندان اهدا شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار