استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی و کمی باران در این منطقه بهترین راه آبیاری قطره‌ای است گفت: اگر کشاورزان اراضی خود را یکپارچه کنند بهره‌وری آنها افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 15 November 2016
سید علی‌اکبر پرویزی صبح امروز در بازدید از مزارع زعفران شهرستان سرایان اظهار داشت: تنها راه چاره برای حفظ منابع آبی ایجاد امکانات و بهره‌برداری مناسب از منابع آبی است که باید مردم در این راستا همکاری کنند.
وی افزود: اگر کشاورزان اراضی خود را یکپارچه کنند به طور حتم بهره‌وری آنها افزایش خواهد داشت  و اگر در این راستا مردم توان مالی مناسبی نداشته باشند استانداری خراسان جنوبی برای اجرای آبیاری قطره‌ای آمادگی کمک و همکاری دارد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه آینده استان در گروه بهر‌ه‌برداری درست از منابع آبی منطقه است گفت:  با کمک و همکاری مردم و جهاد کشاورزی دولت تا 85 درصد هزینه‌ها را در قبال کمک‌های بلاعوض تأمین و پرداخت می‌کند.
پرویزی افزود: یکی از مناسب‌ترین راه‌ها برای آبیاری در این منطقه اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای است زیرا با توجه به شرایط منطقه آبیاری بارانی جوابگو نیست.
وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بارندگی در خراسان جنوبی نامناسب است و نظام، دولت و مجلس کار زیادی نمی‌توانند در این زمینه انجام دهند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی و وجود خشکسالی‌های 18 ساله در شرق کشور از جمله در استان‌های خراسان جنوبی، تنها راه نجات آموزش و حفظ سطح زیر کشت موجود و افزایش تولید در واحد سطح است.

90 درصد آب استحصالی خراسان جنوبی در بخش کشاورزی به مصرف می‌رسد که میزان بهره‌وری آن نزدیک به 35 تا 40 درصد است و سالانه یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب از حدود 11 هزار منابع آبی در خراسان جنوبی برداشت می‌شود که 164 میلیون مترمکعب آن بیش از میزان تغذیه به سفره زیرزمینی است.
استاندار خراسان جنوبی و تعدادی از مسئولان استانی و شهرستانی امروز در سفر به شهرستان‌های سرایان و قاینات از روستاهای مهمویی، محمود آباد بازدید کردند و از نزدیک در جریان برداشت محصول زرشک و زعفران قرار گرفتند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار